دوشنبه, ۱ دی , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

بانک‌ها بازیگر اصلی بازار مالی ایران هستند

۸ آبان, ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱

بانک‌ها بازیگر اصلی بازار مالی ایران هستند

اقتصادتهران: مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به اینکه بازیگر اصلی بازار مالی ایران بانک ها هستند، گفت: در ایران نقش بانک ها در بازار مالی مشهودتر و محسوس تر از بازار سرمایه است.

دکتر محمدعلی سهمانی در این کنفرانس که ۴ آبان ماه سالجاری در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد، سخنرانی می کرد با بیان این مطلب اظهار داشت: “طی سال‌ها فعالیت در سازمان های مالی و خدماتی، یکی از رموز موفقیت بانک ها را تکیه و توجه بر مسایل آموزشی و منابع انسانی می دانم”.

دکترسهمانی با اشاره به تفاوت های بانکداری سنتی و بانکداری نوین، خاطرنشان ساخت: “نظام بانکداری کشور ایران یک نظام سنتی است که مهم ترین مؤلفه اثرگذار آن به لحاظ عملیاتی، رقابتی و رضایت مشتری، نیروهای انسانی آنهاست”.

وی افزود: ” بانک هایی که به صورت هدفمند و جدی تر به توسعه منابع انسانی پرداخته اند، در خروجی و کیفیت محصولات و خدمات موفق تر بوده اند. این خروجی باکیفیت نیز رضایت مندی بیشتر مشتریان را در پی داشته است”.

دکتر سهمانی با اشاره به حضور بیش از ۳۰ بانک دولتی و خصوصی در عرصه رقابتی کشور، گفت: “در این بانک ها حدود ۲۳۰ هزار نیروی انسانی مشغول به فعالیت هستند که اغلب آنها نیز در چند بانک دولتی و دولتی خصوصی شده حضور دارند. این تعداد از نیروی انسانی نشان دهنده اهمیت نیروهای انسانی در ادامه فعالیت بانک هاست”.

مدیرعامل بانک رفاه با تصریح اینکه نقش نیروی انسانی از جنبه های مختلف در بانکداری کشور پررنگ و بااهمیت است، افزود: “نقش نیروهای انسانی در نظام بانکی ایران در تمامی مراحل عملکردی شاخص و اثرگذار است. بانک ها در ایران از جمله سازمان هایی به شمار می روند که ساختار نیروهای انسانی آنها بسیار متشکل و ساختاریافته است. یکپارچگی و انسجام در بانک ها بسیار مشهود است و این به دلیل اهمیت ارائه خدمات از مجرای نیروهای انسانی است”.

دکترسهمانی با اشاره به اینکه بازیگر اصلی بازار مالی ایران بانک ها هستند، گفت: “در ایران نقش بانک ها در بازار مالی مشهودتر و محسوس تر از بازار سرمایه است. در نظام بانکی دو عنصر پول و نیروی انسانی بسیار مهم است؛ اما از این دو، نیروی انسانی مهم تر است چرا که عامل گردش، اندوخته سازی و بازده کردن پول نیروی انسانی است”.

مدیرعامل بانک رفاه با اشاره به اهمیت ارتقای نیروی انسانی در بانک،‌ گفت: “در بانک ها یکی از مهم ترین اقدامات برای ارتقای افراد، آموزش است. نظام بانکی نیز به این حوزه توجه ویژه ای کرده است و هرساله مبالغ بالایی صرف آموزش نیروهای انسانی خود می کنند. یکی از بخش های مهم ارتقای نیروی انسانی،‌ ارتقا و توسعه مدیران در بانک ها است. بانک هایی که در سال های اخیر در زمینه توسعه مدیران خود فعالیت کرده اند،‌ نتایج مطلوبی به دست آورده اند”.

وی افزود: “در نظام نوین بانکی علاوه بر آموزش و توسعه امور مدیران و نیروی انسانی، نگاه مشتری محوری هم اهمیت پیدا کرده است. در این نوع بانکداری مهم ترین تفاوت تغییر نوع نگاه به مشتریان است. در بانکداری مدرن با دو طیف نیروی انسانی سروکار داریم؛ نیروهای انسانی شاغل در بانک و مشتریان خارج از سازمان. محور دوم بسیار پراهمیت‌تر است چرا که تنها استفاده کنندگان خدمات بانک ها مشتریان هستند”.

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها