true
اقتصادتهران: معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرصت تعیین شده برای مراجعه به سامانه خدمات رفاهی و انتخاب یک سازمان بیمه گر از سوی اشخاصی که دو یا چند دفترچه بیمه دارند گفت: اگر اشخاص ثبت نام نکنند به انتخاب خودمان یکی از بیمهها را انتخاب میکنیم.
به گزارش ایسنا احمد میدری در مراسم بزرگداشت سوم آبان سالروز تصویب قانون بیمه همگانی که در سازمان بیمه سلامت برگزار شد افزود: آن دسته افرادی که دارای دو یا چند دفترچه بیمه هستند تا آخر آبان ماه فرصت دارند به سامانه خدمات رفاهی وزارت رفاه مراجعه و سازمان بیمه گر خود را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه از ۱۶۰ هزار بیمار خاص ۹۰۰۰ نفر آنها دارای دو تا سه دفترچه هستند گفت: کسانی که ثبت نام نکنند ما به انتخاب خودمان یکی از سازمانهای بیمه گر را انتخاب میکنیم. به بیمهها بر اساس کد ملی افراد که در این سامانه ثبت شده یارانه داده میشود که ماهی دو میلیون تومان به ازای هر نفر است.
میدری به بانک اطلاعاتی بیمه شدگان اشاره کرد و گفت: پروندههایی داشتیم که در جریان تجزیه و تحلیلها به آنها رسیدهایم و بسیار عجیب هستند به عنوان مثال تجویز ۳۰ میلیارد تومان دارو را برای افراد داشتهایم یا اشخاصی را داشتهایم که ۲۳ هزار ویزیت در یک سال در سازمان بیمه سلامت انجام دادهاند یا به عنوان مثال شخصی را داریم که در حوزه نازایی ۱۵۰ بار از یک دارو در سال استفاده کرده است یا شخصی که در یک بیمارستان چهار بار متوالی یک دارو را گرفته که شاید نیاز به مصرف آن یک بار در ماه باشد.
وی ادامه داد: همه این موارد نشان دهنده آن است که باید کنترل مسائل به شکل قوی انجام شود و بعید است که این تجویزها کارشناسی و صحیح باشند و احتمال سوءاستفاده را نشان میدهد.
معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون نسخه در سازمان بیمه سلامت جمع میشود که تجزیه و تحلیل آن کار پیچیدهایست گفت: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری که اطلاعاتشان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است سه درصد، ۵۰ درصد بار هزینهها را ایجاد کردهاند که این امر نشان دهنده احتمال سوءاستفاده است. این بانک اطلاعاتی و تجزیه و تحلیل اطلاعات به ما کمک بسیاری میکند تا مصارف را به صورت دقیق کنترل کنیم.
میدری به اقدام مشترک دیگری با بخش حقوقی سازمان بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: کار دیگری در دست بررسی و انجام است که به توانمندسازی بیمه شدگان اشاره دارد. مشکل بیماری و قصور پزشکی مرحوم کیارستمی چند وقت پیش به یک بحث ملی تبدیل شد، نمیخواهیم بگوییم پزشک تقصیر کار بوده یا نه مراجع این موضوع را بررسی کردند، اما اگر در حوزههای تخصصی چون حوزه درمان مشاورههای تخصصی انجام شود کمک بسیاری خواهد کرد. راه روشنی برای احقاق حق کسانی که با مشکل پزشکی روبرو میشوند وجود ندارد و سازمان بیمه سلامت در راستای حل این مشکل طرح توانمندسازی بیمه شدگانش را دنبال میکند که امیدواریم نهادینه شود و اثرگذار باشد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=53593
false
true