true
اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش ایجاد مراکز فنی وحرفهای در مناطق محروم را ضروری و حاصل آن را ایجاد اشتغال در مناطق محروم دانست.
به گزارش مهر، فخرالدین دانش آشتیانی در ششمین نشست شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور که به میزبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برگزار شد، همت دستگاه ها و نهادها در رفع محرومیت از مناطق کمتر توسعه یافته را قابل تقدیر دانست و اظهار کرد: باید تلاش کنیم در کوتاه ترین مدت، شاخص های آموزشی و پرورشی در مناطق محروم ارتقا یابد، ارتقای این شاخصها، به ارتقای سایر شاخصها در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم منجرخواهد شد.
وی افزود: هرچند نسبت به گذشته، میزان پوشش تحصیلی در سطح کشور افزایش چشمگیری یافته، اما با اهداف موردنظر در این زمینه هنوز، فاصله باقیست.
دکتر دانش آشتیانی تصریح کرد: مهمترین مشکل پوشش تحصیلی در مناطق محروم، مسئله فرهنگی است، بر همین اساس در برخی مناطق، اولیا از حضور دخترانشان در کلاس های درس که معلم مرد دارد، جلوگیری می کنند.
وی، درخصوص فضاهای آموزشی در مناطق محروم اظهار کرد: ضروری است ، برنامه مشخص و مدونی برای استانهای محروم تهیه و تلاش شود شاخص های نُرم آموزشی در مناطق محروم، ارتقا یابد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکل فضاهای آموزشی در مناطق محروم، باید همه نهادها، دستگاهها و خیرین، همکاری بیشتری با آموزش وپرورش داشته باشند تا در کوتاه مدت، این مشکل مرتفع شود.
عضو کابینه تدبیر وامید، پراکندگی جمعیت دانش آموزی در مناطق محروم را نیز یکی دیگر از مشکلات خواند و تصریح کرد: پراکندگی مناطق روستایی باعث افزایش هزینه شده و پوشش تحصیلی را با مشکل مواجه ساخته است، در این راستا، طرح ایجاد مجتمع های آموزشی با هدف رفع مشکل پراکندگی در دستورکاروزارت خانه قرار دارد.
وی ایجاد مجموعههای فرهنگی در مناطق محروم را ضروری دانست و تأکید کرد: این مجموعهها باید دارای فضاها و امکانات ورزشی، فرهنگی، بهداشتی و مساجد باشد و دستگاههای مختلف با هم افزایی در این مجموعه ها به برنامه ریزی های فرهنگی بپردازند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=84444
false
true