×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
احداث ۴ هزار کیلومتر آزادراه تا پایان برنامه ششم

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۰ هزار کیلومتر آزادراه ساخته شود گفت: سهم برنامه ششم ۴ هزار کیلومتر است که این مهم تا ۴ سال آینده محقق خواهد شد.

به گزارش مهر، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد احداث ۴۳۹ کیلومتر آزادراه با مشارکت بخش خصوصی با بیان اینکه اصل کار ما این است که کار را پی شبببیم تا گوشه ای از کار ایران را حل کنیم، گفت: معتقدم آبادانی ایران با یک دست صورت نمی گیرد و همه باید به هم اعتماد کنند. هم مجلس به دولت اعتماد داشته باشد و هم بخش خصوصی به دولت اعتماد کند.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت از احداث سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزادراه یعنی معال ۱.۵ برابر آزادراه های موجود می شود، به این معناست که امید ملی و اعتماد صورت گرفته است، افزود: سال ۹۲ که به وزارت راه و شهرسازی آمدم ۷۰ درصد آزادراه ها را دولت و ۳۰ درصد را بخش خصوصی می ساخت. یعنی عملاً بخش عمده ای از ساخت و ساز در دست دولت بود ولی در حال حاضر این نسبت برعکس شده و ۳۰ درصد از قرارداد ساخت آزادراه در دست دولت است که به این معنی است که دولت توانسته اعتماد بخش خصوصی را جلب کند.

آخوندی با بیان اینکه در تلاشیم هزینه سرمایه بخش خصوصی در آزادراه ها از محل دریافت عوارض مستهلک شود، گفت: عوارض تهران – پردیس در سالی که افتتاح شد، ۲۷۰۰ تومان برآورد شد ولی هزار و پانصد تومان از مردم اخذ می کردند که به معنای حاتم بخشی از جیب بخش خصوصی است و من این موضوع را نمی پذیرم و بخش خصوصی باید سرمایه خود را مستهلک کند تا مطمئن شود که می تواند به سرمایه گذاری خود در کشور ادامه دهد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا سال ۱۴۰۴ باید طول آزادراه‌ها به ۱۰ هزار کیلومتر برسد که ۴ هزار کیلومتر آن تا پایان برنامه ششم و ۶ هزار کیلومتر در طول برنامه هفتم توسعه اجرایی خواهد شد تا بدین لحظه توانسته ایم کل سقف مورد نظر در برنامه ششم را پر کنیم و در پایان برنامه ششم تعهد مورد نظر را استیفاء خواهیم کرد.

وی درخصوص نحوه تأمین مالی بخش خصوصی برای این آزادراه ها گفت: در حال تلاش هستم تا نحوه تأمین مالی از بانک را برای سرمایه گذاران در آزادراه تأمین کنم. چرا که هیچ کس ۷۰۰ میلیون پول نقد در جیب خود ندارد و همچنین تضمین این ارقام از محل دارایی های شخصی سرمایه گذاران امکانپذیر نیست. به همین دلیل باید به سمت تضمین تسهیلات بانکی از محل خرید خدمت در آینده باشیم.

آخوندی تصریح کرد: در شورای پول و اعتبار تضمین بیش از ۱۵ درصد را برطرف کرده و امکان انجام آن را به تصویب رساندیم چون ماهیت سرمایه گذاری در این پروژه‌ها با ماهیت سایر فعالیت های اقتصادی متفاوت است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تصویب امکان استفاده از صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی در قانون بودجه ۹۷، گفت: مطمئن نیستم سازو کار بودجه ۹۷ درباره صندوق توسعه ملی کارآمد باشد اما مهم این است که مجلس اصل امکانپذیری این کار را به تصویب رسانده است ولی باید به مکانیزمی برسیم تا از صندوق توسعه ملی در توسعه زیرساخت‌ها بهره ببریم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches