×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
احتمال افزایش پارک سوارهای کوچک در پایتخت

اقتصادتهران: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: خروج پایانه ها و پارک سوارها از شهر تفکر منسوخ شده و عقب افتاده ای است که باید اصلاح شود.

به گزارش ایسنا، پورسیدآقایی در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل جدید سازمان پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران گفت: به رغم آنکه تمامی فعالیت های مربوط به اتوبوس های برون شهری از تعیین قیمت فروش بلیت گرفته تا نظارت بر عملکرد تعاونی ها در وزارت راه انجام می شود؛ به نظر می رسد که واگذاری مدیریت پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران به شهرداری یک وصله ناجور است.

وی با بیان اینکه شهرداری تهران در این حوزه تنها ترمینال‌داری می کند؛ ادامه داد: اگر الزام قانونی در این زمینه وجود نداشت، ترجیح می دادیم تا اداره پایانه ها و ترمینال ها در تهران نیز به مانند اداره فرودگاه ها و راه آهن برعهده وزارت راه قرار گیرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بنابر قانون اداره ترمینال ها در شهرها برعهده شهرداری ها گذاشته شده است، بیان کرد: با توجه به شرایط موجود نیاز است تا در این حوزه به سمت ایجاد مدیریت یکپارچه پیش برویم که این امر مهم تنها با تعامل بیشتر سازمان پایانه ها با وزارت راه و برگزاری جلسات مستمر با مدیران این حوزه در وزارتخانه ایجاد خواهد شد.

به گفته وی؛ هرچقدر که بتوانیم ارتباط نزدیک با مدیران حمل و نقل عمومی برون شهری وزارت راه داشته باشیم، بهتر می توانیم مشکلات موجود در پایانه ها و پارک سوارهای شهر تهران را حل کنیم.

پور سید آقایی دومین رویکرد مهم سازمان پایانه ها را شکسته شدن انحصار تعاونی ها در ترمینال های شهر تهران دانست و یادآور شد: در حال حاضر در تمامی ترمینال ها و پارک سوارهای فعال شهر تهران شاهد این مساله هستیم که تنها تعدادی از شرکت های تعاونی قدیمی دفتر دارند، این رویکرد باعث شده تا شرکت های جدیدی که در این حوزه فعالیت می کنند، نتوانند داخل پایانه ها غرفه ای برای ارائه خدمات خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه این انحصار باید با همکاری وزارت راه در پایانه های شهر تهران شکسته شود؛ تاکید کرد: باید تمامی غرفه های موجود در پایانه ها و ترمینال های شهر تهران در یک مزایده عادلانه به متقاضیان عرضه شود. باید این امکان را فراهم کنیم تا شرکت های تازه نفس در حوزه حمل و نقل برون شهری بتوانند محلی برای فعالیت خود در پایانه ها داشته باشند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه باید به سمتی برویم که دفاتر تعاونی های فعال در این حوزه در بیرون از پایانه ها ایجاد شود، گفت: با اجرای این ایده می توانیم تمرکزگرایی را داخل پایانه ها کم کنیم و تنها اتوبوس های این شرکت ها داخل پایانه ها اقدام به خدمات رسانی به مسافران خود کنند.

وی با تاکید بر اینکه روش پایانه داری باید در شهرداری تهران تغییر کند، افزود: اینکه تعداد محدودی پایانه داخل شهر تهران داشته باشیم و تنها از آنها برای انجام سفرهای برون شهری استفاده کنیم؛ راهکاری است که دیگر در دنیا منسوخ شده است. باید به سمت توسعه پایانه هاو پارکرسوارهای کوچک پیش برویم تا مردم برای استفاده از این خدمات بدون انجام سفرهای اضافه درون شهری به مقاصد خود در شهرهای دیگر برسند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches