×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
آغاز تحویل کشتی‌های جدید به ایران از فروردین ۹۷

اقتصادتهران: مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: نخستین فروند از کشتی های سفارشی به کره جنوبی فروردین ۹۷ به ناوگان این شرکت افزوده می شود.

«محمد سعیدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پس از تحویل نخستین فروند از کشتی های سفارشی، شرکت هیوندایی کره هر ۴۵ روز یک فروند کشتی تحویل ایران می دهد.

وی با بیان اینکه از ۱۰ فروند کشتی های تجاری سفارشی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، ۴ فروند آن کانتینری است، گفت: ظرفیت هر فروند از این کشتی ها بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ کانتینر است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعداد شناورهای تجاری این شرکت یادآور شد: اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۱۵۰ شناور بزرگ تجاری با ظرفیت ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالا نقش مهمی در صادرات، واردات و ترانزیت کالا به کشور ایفا می کند.

سعیدی با بیان اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از نظر حمل و نقل دریایی در رتبه ۲۰ جهانی قرار دارد، گفت: با ورود ۱۰ فروند کشتی های بزرگ جدید رتبه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ۱۶ و یا ۱۷ بهبود می یابد.

به گزارش ایرنا، با لغو تحریم های ظالمانه مذاکرات اولیه سفارش ساخت ۱۰ کشتی تجاری با حُسن نیت طرفین از اوایل دی ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود، طی چندین دوره مذاکرات مهم در سئول و تهران، در ۱۹ آذر ۱۳۹۵ منجر به امضای قرارداد شد.

در این راستا کشتیرانی برای پیوستن هر چه سریع تر به یکی از سه ائتلاف بزرگ کشتیرانی برای جابه جایی محموله های کانتینری جهان، نوسازی ناوگان خود را در دستور کار قرار داده و به دنبال این هدف، این شرکت با بزرگترین شرکت کشتی سازی در کره جنوبی – شرکت صنایع سنگین هیوندایی – قراردادی به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار منعقد کرده که این قرارداد را می توان ادامه و احیای انعقاد قرارداد سال ۲۰۰۸ میلادی کشتیرانی جمهوری اسلامی با طرف کره ای دانست.

در همین راستا و پس از طرح برخی انتقادات از این قرارداد به بهانه حمایت از صنایع داخلی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در دفاع از این قرارداد اظهارداشت: «این قرارداد مربوط به سال ۲۰۰۸ است و موضوع جدیدی نیست؛ در زمان انعقاد قرارداد بیش از ۲۵ درصد مبلغ قرارداد به طرف کره ای پرداخت شد، اما در مراحل بعدی به دلیل تحریم ها امکان انتقال پول فراهم نشد».

وی افزود: «طرف کره ای پس از دریافت ۲۵ درصد اولیه، ساخت کشتی را آغاز کرده بود اما به دلیل پرداخت نشدن پول از سوی ایران کار خود را متوقف و از ایران در دادگاهی شکایت کرد که پس از برجام در جریان مذاکراتی که با کره ای ها انجام شد قرار شد که قرارداد قبلی با ۲۵ درصد کمتر از سوی آنها اجرایی شود.»

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches