×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
نصب نرخنامه در واحدهای صنفی الزامی است

مدیر کل خدمات بازرگانی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با الزامی دانستن نصب نرخنامه در واحدهای صنفی گفت: شفاف بودن اطلاعات و مشخصات کالا در عرضه صحیح کالا و خدمات و برقراری نظامی مناسب در مبادلات نقش موثری را ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، رضا محسنی آهویی با اشاره به وضعیت درج قیمت مصرف کننده در مبادی تولید و نصب برچسب قیمت و نرخنامه در مبادی عرضه در شش ماهه اول سال جاری افزود: نصب نرخنامه زمینه ساز احقاق حقوق مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سالم در بازار شده و باعث می شود فروشندگان به دلیل قدرت واکنش مصرف کنندگان نتوانند قیمتی بیش از قیمت رایج بازار طلب کنند.

وی ادامه داد: نهادینه کردن درج قیمت از سوی تمامی واحدهای تولیدی، نصب برچسب قیمت، نرخنامه و صدور صورتحساب از سوی واحدهای توزیعی و خدماتی می تواند به عنوان شاخصی تاثیرگذار مانع از سوء استفاده برخی از واحدهای اقتصادی شود.

مدیرکل خدمات بازرگانی سازمان حمایت در ادامه با تاکید بر اهمیت نصب برچسب قیمت، نرخنامه و صدور صورتحساب در مبادی عرضه اظهار داشت: برمبنای بازرسی های انجام شده طی شش ماهه اول سال جاری میزان درصد تحقق درج قیمت مصرف کننده در مبادی تولید در سطح کشور ۹۹٫۵ درصد برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۰٫۱ درصد کاهش برخوردار بوده است.

محسنی خاطرنشان کرد: براساس گزارشهای واصله میزان درصد نصب برچسب قیمت در مبادی عرضه در سطح کشور ۹۴٫۳درصد برآورد شده است که نسبت به مدت نیمه نخست سال گذشته ۲٫۴ درصد افزایش نشان می دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه درصد نصب نرخنامه در رسته خدماتی در سطح کشور ۸۸٫۱ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۰٫۲ درصدی برخوردار بوده است، بیان کرد: در نیمه نخست امسال از مجموع ۳۵ هزار و ۹۶۴ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی، تعداد ۱۷۵ مورد (۰٫۵ درصد) تخلف عدم درج قیمت مصرف کننده گزارش شده است.

محسنی همچنین با اشاره به آمار تخلفات عدم نصب برچسب قیمت و عدم نصب نرخنامه از سوی واحدهای توزیعی گفت: در این گستره زمانی از مجموع ۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۹۸۱ مورد بازرسی ، تعداد ۹۵ هزار و ۶۱ مورد (۲٫۸ درصد) تخلف عدم نصب برچسب قیمت از سراسر کشور به ثبت رسیده است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه واحدهای صنفی ملزم به ارائه صورتحساب به مشتریان هستند، تصریح کرد: قیمت درج شده بر روی کالاها مبنای نظرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است و اگر قیمت های درج شده مخدوش یا دست خورده باشد، خریدار می تواند با دریافت صورتحساب اعلام شکایت کرده و به موقع به آن رسیدگی شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches