×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
موسسان فنی و حرفه‌ای بیمه می‌شوند

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه با تاکید بر واگذاری بیش از ۶۵ درصد آموزش های فنی و حرفه ای در کشور به بخش خصوصی گفت: خصوصی سازی به معنای رهاسازی امور نیست.

به گزارش مهر، کورش پرند با بیان این که از طریق مهارت افزایی در کشور می توانیم بسترهای لازم را برای رشد و توسعه کشور و تحقق اهداف بلند جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴ فراهم نماییم گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در راستای تحقق خصوصی سازی و به دنبال اهدافی چون کاهش بار مالی دولت، افزایش رقابت و کارایی آموزش های مهارتی، افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری های آموزشی و استفاده بهینه از امکانات کشور موضوع واگذاری بخشی از آموزش های مهارتی را به بخش خصوصی دنبال کرده است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: بر همین اساس ایجاد آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد با مشارکت مردم صورت گرفته و اکنون شاهد توسعه قابل توجه این آموزشگاه ها در سطح کشور هستیم به نحوی که بیش از ۶۵ درصد از آموزش های فنی و حرفه ای توسط بخش خصوصی انجام می شود.

پرند خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی باید منجر به کاراتر شدن مکانیسم آموزش های فنی و حرفه ای در کشور شود چرا که بخش خصوصی با چابکی که در اختیار دارد می تواند پویایی بیشتری را در اجرای آموزش های مهارتی ایجاد نماید.

وی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که خصوصی سازی آموزش های فنی و حرفه ای در گرو شکل صحیح و مناسب واگذاری و توجه به شرایط خاص اقتصادی و بازار در واگذاری آموزش ها است و اگر هر کدام از این دو محقق نشود، عملا خصوصی سازی به رهاسازی تبدیل می شود.

این مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فعالیت بخش خصوصی همچون بخش دولتی باید از یک سیستم ارزیابی عملکرد به مثابه یک سیستم مدیریت عملکرد و نه سیستم کنترلی برخوردار باشد تا بتواند در فرایند آموزش از نیازسنجی، برنامه ریزی، اجرا و نظارت به یک مدیریت کارآمد دست یابد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: طرح بیمه موسسان آموزشگاه ها که با پیگیری های کانون کشوری انجمن های صنفی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد و سازمان مطرح شده، منتظر طرح در صحن مجلس است.

وی افزود: همچنین موضوع معافیت مالیاتی و اصلاح ماده ۱۳۴ قانون مالیات های مستقیم نیز با پیگیری های سازمان و دستور مساعد رئیس مجلس در کمسیون اقتصادی مطرح است که مستلزم تعامل بیشتر کانون های استانی با نمایندگان استان ها در مجلس شورای اسلامی و آماده سازی فکری نمایندگان برای دریافت رأی مثبت آنان به این طرح است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches