×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
رونق گردشگری به مدد اجرای سیاست‌های مطلوب توسط سازمان منطقه آزاد کیش

اقتصادتهران: منطقه آزاد کیش پس از به پایان رسیدن دوره منحوس کرونا، آن گونه که انتظار می‌رفت در سال گذشته نتوانست در جذب گردشگر موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد. این در حالی است که به مدد اجرای سیاست‌های جدید در این منطقه با روی کار آمدن رحیم سرهنگی، مدیرعامل جدید این سازمان، اکنون دیگر جای سوزن انداختن در این جزیره وجود ندارد و گردشگران اعم از داخلی و خارجی از هر فرصتی برای گذراندن تعطیلات خود در این جزیره استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادتهران، حضور ۳۰ شرکت کننده در کیش و تبدیل شدن این منطقه به پایتخت فناوری نانوی ایران، برپایی اردوی تیم ملی فوتبال ایران در جزیره کیش پیش از عزیمت به بازی‌های جام ملت‌های آسیا، اهتمام برای تاسیس آژانس پارلمانی منطقه‌ای پایش تغییرات آب و هوایی در کیش، ورود و پلاک گذاری نخستین خودروی وارداتی به مناطق آزاد کشور در این جزیره، برگزاری نخستین رویداد بین المللی رادمان، تهیه برنامه سلامت شهری کیش تا پیش از نوروز ۱۴۰۳ و بسیاری دیگر از برنامه‌ها تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته در دوره جدید مدیریتی به شمار می‌رود.

سازمان منطقه آزاد کیش می‌کوشد با اجرای طرح‌های جدید، از ظرفیت و پتانسیلی که در این جزیره وجود دارد بهترین بهره برداری را انجام دهد. در این راستا و با توجه به ساختار محیط زیستی که در این جزیره مرجانی وجود دارد، سازمان منطقه آزاد کیش در احیای محیط زیست دریا، اقداماتی بنیادین را به انجام رسانده ضمن آن که  ساماندهی نخاله‌های ساختمانی با ایجاد آژانس حمل ضایعات در کیش یکی دیگر از سیاست‌های مهم در این جزیره بوده است.

از سوی دیگر و در راستای ارتقای ساختار حوزه بهداشت و سلامت، طرح جزیره عاری از هپاتیت با اجرای واکسیناسیون در منطقه آزاد کیش به اجرا در آمد که این خود نمونه‌ای از عزم جزم مدیران این منطقه برای ارتقا و بهبود سلامت کیشوندان دارد و در همین راستا بیش از دو هزار بازدید از اماکن عمومی توسط بازرسان بهداشت این سازمان در پاییز امسال صورت گرفت.

از آنجا که حفاظت از محیط زیست به عنوان خط قرمز در جزیره زیبای کیش مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان این سازمان قرار دارد، برنامه‌‌ی ویژه سازمان منطقه آزاد کیش برای سایت لاک‌پشت‌ها در آذرماه امسال به اجرا درآمد.

اما یکی دیگر از سیاست‌ها در دوره جدید مدیریتی، انعقاد تفاهم نامه‌های همکاری و جذب نیروی انسانی خبره برای جوامع صنوف کیش در راستای کاهش نرخ بیکاری در این جزیره بود که در این زمینه برنامه‌ریزی جهت برگزاری “دومین رویداد مردمی اشتغال” با دعوت از برترین موسسات کاریابی کشور در سال آینده در جزیره کیش صورت خواهد گرفت.

به همین منظور، با توجه به تمایل و نیاز شرکت‌های دارای فن‌آوری برای دریافت نیروی کار خبره در زمینه فناوری‌های نوظهور، برنامه مشخص و مدونی جهت حضور شرکت‌های دانش بنیان پیش بینی شده است که همگی نویدبخش، جزیره‌ای بدون بیکار در آینده‌ای نزدیک را می‌دهد.

با توجه به آن که موسسه‌های کاریابی می‌توانند به عنوان بازوان اجرایی اداره کار نقش بسزایی در تأمین منابع انسانی کیش ایفا کنند، پیش بینی می‌گردد که این جزیره به نخستین جزیره کشور که دارای نرخ بیکاری صفر است تبدیل گردد.

از آنجا که کیش یکی از مناطق استراتژیک برای توسعه کشور محسوب می‌شود، امید است، با تداوم برنامه‌ها و سیاست‌های در پیش گرفته شده، شاهد شیندن اخبار دلگرم کننده و امیدآفرین از این منطقه باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches