×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
رشد مستمر تعداد مراکز و اعتبارات بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی

اقتصادتهران: بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، مشتمل بر ۸۴ بیمارستان و مرکز جراحی محدود و ۳۲۰ مرکز خدمات سرپایی و نیز بیش از ۵۷ هزار مرکز طرف قرارداد، نیازهای درمانی نزدیک به ۴۶ میلیون بیمه‌شده را تأمین و ارائه می‌کند. از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۳۳ مرکز درمانی جدید به ظرفیت مراکز درمانی ملکی این سازمان افزوده شده و در حال حاضر ۲۲ پروژه درمانی دیگر در این بخش در حال احداث و ۷۹ پروژه در حال طراحی است. اعتبار اختصاص یافته به بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این مدت روند صعودی داشته و از ۳۱ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹، در سال‌جاری براساس پیش‌بینی‌ها و بدون احتساب هزینه‌های دارویار که توسط دولت پرداخت می‌شود، به بالاتر از ۱۱۳٫۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش اقتصادتهران، امیرعباس فضائلی مدیرکل ارزیابی و تعالی خدمات درمانی معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی به مناسبت دهه مبارک فجر و چهل‌وپنجمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن اعلام این آمار در توضیح ظرفیت‌ها و دستاوردهای حوزه درمان این سازمان گفت: شبکه خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی؛ ظرفیت بزرگ و گسترده‌ای است که در کنار مجموعه نظام سلامت کشور؛ خدمات متنوع و متعددی با کیفیتی بالا به بیمه‌شدگان و بازنشستگان ارائه می‌دهد. این سازمان در حال حاضر از طریق ۴۰۴ مرکز درمانی ملکی شامل ۸۴ بیمارستان و مرکز جراحی محدود ملکی و هیئت‌مدیره‌ای با بیش از ۱۱ هزار تخت بستری در بخش درمان مستقیم و همچنین عقد قرارداد با بیش از ۵۷ هزار مرکز ارائه‌دهنده خدمات درمانی در بخش درمان غیرمستقیم؛ در قالب شبکه‌ای به‌وسعت کشور پهناور ایران، خدمات متنوعی از مراقبت‌ها، دارو و تجهیزات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان عزیز را ارائه می‌دهد.در حال حاضر ۲۰ دستگاه ام‌آرآی، ۵۵ دستگاه سی‌تی‌اسکن، ۹ دستگاه آنژیوگرافی و یک شتاب‌دهنده خطی در مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی مشغول فعالیت هستند و بیمارستان‌های این سازمان براساس ارزیابی‌های مستمر کیفی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از بهترین و مجهزترین مراکز درمانی کشور به شمار می‌روند که بسیاری از اعمال جراحی پیچیده و نوین در این بیمارستان‌ها به‌صورت کاملاً رایگان برای نزدیک به ۴۶ میلیون بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی این سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت حدود ۴۷ هزار نفر نیروی انسانی در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی، افزود: در سال ۱۴۰۰ در بخش درمان مستقیم تأمین‌اجتماعی ۱۸ پروژه و در سال ۱۴۰۱ نیز ۸ پروژه و در شش ماهه اول سال جاری هم ۷ پروژه به ظرفیت‌های درمانی این سازمان اضافه شده است. همچنین ۲۲ پروژه درمانی در حال احداث و ۷۹ پروژه در حال طراحی است.

امیرعباس فضایلی مدیرکل ارزیابی و تعالی خدمات درمانی معاونت درمان سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین گفت: مطابق آمارهای موجود، در سال ۱۳۹۹ کل تعداد مراجعات به بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم ۴۱۳ میلیون بار مراجعه بوده که این رقم در سال ۱۴۰۱ به ۵۰۸ میلیون بار مراجعه رسیده است. این آمار نشان می‌دهد که پاسخ‌دهی حوزه درمان سازمان به نیازهای بیمه‌شدگان، حدود ۲۰ درصد در این بازه زمانی نسبتاً کوتاه افزایش پیدا کرده است. نکته جالب توجه این‌که در این افزایش؛ سهم درمان مستقیم بیشتر بوده است به این صورت که مراجعات سرپایی در درمان مستقیم، یک و نیم برابر و در درمان غیرمستقیم ۱٫۲ برابر شده است. سهم پاسخ‌دهی درمان مستقیم به مراجعات بستری نیز رشد بیشتری پیدا کرده و ۱٫۴ برابر بیشتر شده در حالی‌که مراجعات بستری به درمان غیرمستقیم تقریباً ثابت مانده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches