×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
تنوع بیمه‌نامه‌های زندگی بیمه پارسیان؛ ارمغان آتیه‌ای روشن برای بیمه گزاران

اقتصادتهران: یکی از مهمترین استراتژی‌های شرکت‌های بیمه در حوزه فروش بیمه‌های زندگی، مشتری مداری است. بیمه پارسیان با ارائه طیف وسیعی از انواع بیمه‌نامه‌های عمر و پس انداز و زندگی، برای تمامی اقشار و صنوف مختلف، این امکان را فراهم کرده تا یک فرد در هر شغل و هر سنی بتواند متناسب با مبلغ دریافتی خود، یکی از محصولات بیمه‌های زندگی این شرکت را تهیه کند. برای آگاهی از جزییات بیش‌تر بیمه‌های زندگی، خبرنگار پایگاه خبری اقتصادتهران، گفت و گویی مفصل با سعید گیوه چی مطلق، مدیر بیمه‌های زندگی بیمه پارسیان انجام داده‌است که ماحصل آن در ذیل آمده است:

۱-جناب آقای گیوه چی به عنوان سوال اول بفرمایید که در حال حاضر چه طرح‌ها و محصولاتی در زمینه بیمه عمر از سوی شرکت بیمه پارسیان روانه بازار شده است؟

در راستای ارایه خدمات ویژه به بیمه گزاران بیمه های زندگی، محصول “بیمه زندگی و مستمری جامع آرامش پارسیان” با امکان دریافت مستمری به صورت مدت معین یا مادام العمر اجرا گردیده است. بیمه مستمری نوعی آینده نگری مثبت برای دوران بازنشستگی است که با توجه به هزینه‌های هنگفت افراد در آن دوران، مورد نیاز اقشار مختلف جامعه است. در زمان دریافت مستمری، بیمه شده همچنان می‌تواند دارای پوشش فوت به هر علت بوده و ارایه پوشش‌های اضافی نیز به بیمه نامه‌های مادام العمر امکانپذیر است.

همچنین بیمه پارسیان به تازگی از طرح‌های ویژه خود برای بخش‌های مختلف جامعه با توجه به ویژگی‌های جمعیت شناختی (سن، جنسیت، شغل و …) رونمایی کرده است که در ادامه مختصرا به شرح این طرح‌ها خواهیم پرداخت:

طرح لیام زندگی (طرح مشترک بیمه زندگی و درمان): همانطور که می دانید امروزه با توجه به هزینه‌های هنگفت درمانی، نیاز به چتر حمایتی در زمان بروز بیماری و حتی جهت پیشگیری از آن بیش از پیش احساس می‌شود. بسیاری از افراد در مشاغلی فعالیت می‌نمایند که امکان بهره مندی از بیمه‌های تکمیل درمان گروهی را ندارند . از آنجایی که حفظ نشاط و تندرستی و کاهش دغدغه افراد در جهت جبران هزینه‌های درمانی، آسایش خاطر بیشتری برای ایشان فراهم می‌نماید، شرکت بیمه پارسیان با طرح لیام زندگی “ارایه بیمه درمان تکمیلی خانواده به بیمه شدگان بیمه های زندگی و مستمری جامع آرامش پارسیان”، ضمن ایجاد پشتوانه مالی مناسب، رفاه حال بیشتری برای هریک از اعضای خانواده در طول بیمه نامه ایجاد نموده است. در واقع طرح لیام زندگی با هدف افزایش سطح رضایتمندی بیمه شدگان بیمه‌های زندگی با ارایه خدمات متمایز و نیز افزایش مزیت رقابتی و توان بازاریابی شبکه فروش ارایه گردیده است. ویژگی متمایز این طرح ارایه انواع بیمه‌های درمان تکمیلی با تخفیف حق بیمه تا سقف ۳۵ درصد متناسب با اندوخته سرمایه گذاری بیمه نامه زندگی ایشان است. بازار هدف خاص این طرح، افراد فاقد بیمه گر پایه یا بیمه تکمیل درمان از قبیل اصناف و مشاغل آزاد، کارگاه‌ها و شرکت‌های با تعداد نیروی کم و… است.

طرح ستاره دنبالهدار پارسیان (ویژه کودکان زیر هفت سال): این طرح با هدف گسترش و ترویج فرهنگ بیمه‌ای و تمرکز بر بازارهای هدف مشخص، از ابتدای آبان ماه سال جاری اجرایی گردید. بیمه پارسیان با ارایه طرح ستاره دنباله دار، این امکان را برای خانواده‌ها فراهم می نماید که با تخصیص بخشی از درآمد ماهانه خود و سرمایه گذاری آن در قالب طرح ستاره دنباله دار پارسیان، از اندوخته حاصل از این سرمایه گذاری در جهت نیازهای مادی فرزندان خود، از قبیل اشتغال، ازدواج، و … در آینده بهرمند گردند.

طرح سکه پارسیان (ویژه دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها): در این طرح که با هدف گسترش فرهنگ برنامه‌ریزی مالی بلندمدت برای دانش آموزان طراحی شده است، این امکان را برای خانواده ها فراهم شده است که می‌نماید که با تخصیص بخشی از درآمد خود و سرمایه گذاری آن در قالب طرح سکه پارسیان، اندوخته حاصل از این سرمایه گذاری را به صورت یکجا و یا مستمری در اختیار فرزندان خود قرار دهند. مزیت ویژه طرح سکه پارسیان تشکیل اندوخته سرمایه گذاری مناسب‌تر نسبت به طرح‌های عادی بیمه‌نامه جامع آرامش زندگی پارسیان است. جامعه هدف این طرح، دانش آموزان با سن ۷ تا ۱۸ سال است که به عنوان بیمه شده، توسط والدین خود بیمه می‌گردند.

طرح فراز زندگی پارسیان: این طرح ویژه که برای جامعه ورزشکاران، داوران و مربیان کشور طراحی شده است به تازگی به سبد بیمه ای محصولات شرکت پارسیان اضافه گردیده است. به طور قطع معرفی این طرح با این ویژگی، جهت ورزشکاران کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در گسترش فرهنگ بیمه‌ای در این قشر از جامعه داشته باشد، چرا که نیازی به وجود بیمه‌نامه‌ای جامع برای این گروه با توجه کاهش درآمد بسیاری از ورزشکاران در دوران بازنشستگی، همچنین عدم وجود پوشش‌های بیمه‌ای کامل در دوران فعالیت ورزشی و نبود طرح ویژه‌ای برای ایشان در بازار بیمه ای کشور احساس می‌گردید.

۲- تا پایان سال آیا شرکت قصد دارد محصول جدیدی غیر از محصولات لیام و ستاره دنباله دار برای قشر خاصی از مردم ارایه کند یا خیر و اصولا این محصولات با چه اهدافی (میان مدت و بلند مدت) ارایه می‌شود؟

یکی از طرح‌های شرکت بیمه پارسیان که در حال برنامه ریزی و اجراست، ارایه انواع بیمه نامه‌های مستمری با توجه به نیاز افراد است. قطعاً افراد در دوران سالمندی توانایی لازم برای کار کردن و پرداخت هزینه‌های درمان و مخارج زندگی را نداشته از این رو این بیمه نامه یک سرمایه‌گذاری بلند مدت برای آن‌ها خواهد بود.

در حال حاضر، در طرح بیمه نامه زندگی و مستمری جامع آرامش پارسیان، دو نوع مستمری مادام العمر و مدت معین، ارایه گردیده است، ضمن اینکه، مستمری بگیر در طول مدت دریافت مستمری نیز تحت پوشش بیمه فوت به هر علت است.

۳- شرکت بیمه پارسیان چه استراتژی و سیاستی برای بازار این محصولات در نظر گرفته و آیا می‌تواند در افق کوتاه مدت ترسیم شده، به آن دست پیدا کند؟

یکی از مهمترین استراتژی‌های شرکت‌های بیمه در حوزه فروش بیمه‌های زندگی، مشتری مداری است، لذا کسب اطلاعات دقیق در مورد نیازها و خواسته‌های مشتریان همواره در شرکت بیمه پارسیان مورد توجه بوده است، به همین دلیل و با هدف پاسخگویی به نیازهای اقشار و گروه‌های مختلف جامعه، طراحی محصول، ویژه گروه‌های مختلف جمعیتی در دستور کار مدیریت بیمه‌های زندگی قرار گرفته است.

برای جلب توجه و جذب مشتریان جدید، لازم است که شرکت‌ها بتوانند مزایای خاص و منحصر به فردی را راجع به محصولات و خدمات خود به مشتریان معرفی کنند. برنامه ریزی دقیق و تبیین ارزش افزوده‌ای که محصولات و خدمات بیمه ارایه می‌دهند، در فرآیند تبلیغات و بازاریابی بسیار موثر است. مشتریان، به احتمال زیاد، شرکتی را انتخاب می‌کنند که نیازهای منحصر به فرد آن‌ها درک، و به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشد و با ارایه سیاست‌های انعطاف‌پذیر که پاسخگوی بخش‌های مختلف بازار باشد.

در نهایت، به روز ماندن با روندهای صنعت در بازار پویای بیمه، حیاتی است. شرکت‌ها باید به طور مداوم بر فناوری‌های نوظهور نظارت کنند و استراتژی‌های بازاریابی خود را بر این اساس تطبیق دهند. با فعال بودن در پذیرش نوآوری و جلوتر ماندن از رقبا، شرکت‌های بیمه می‌توانند خود را به عنوان رهبران صنعت قرار دهند.

همچنین به منظور بهره‌برداری از ظرفیت‌های آیین‌نامه شماره ۹۶ (آیین نامه نمایندگی فروش بیمه‌های زندگی) و تاکید بر ایجاد ساختار بازاریابی چندسطحی، سازمان فروش بیمه‌های زندگی در سال جاری در بیمه پارسیان اجرایی گردید، که از مهم‌ترین اهداف آن، می‌توان به ایجاد ساختار بازاریابی چندسطحی برای فروش بیمه‌های زندگی، توسعه فروش بیمه‌نامه‌های زندگی و افزایش پورتفوی آن‌ها، توانمندسازی نمایندگان شرکت برای ایجاد تیم‌های فروش بیمه زندگی و توسعه کمی و کیفی نمایندگان فروش بیمه‌های زندگی از طریق اجرای برنامه‌های آموزشی مستمر، کارا، اثربخش و هدفمند و همچنین جذب و توانمندسازی افراد علاقه مند به فروش بیمه‌های زندگی و ایجاد درآمد برای ایشان، اشاره کرد.

به عبارت دیگر شرکت بیمه پارسیان به عنوان یکی از توانمندترین شرکت‌های بیمه خصوصی در راستای ارایه خدمات و فروش بیمه‌های زندگی توسط شعب و نمایندگان متعهد و متخصص فعالیت می‌کند و با رویکردی هدفمند و با شناخت نیازهای مشتریان، به دستیابی به اهداف شرکت و ارایه بهترین خدمات و توسعه محصولات متنوع تلاش می‌کند.

۴- مهم‌ترین چالش شرکت‌های بیمه برای ارایه محصولات و خدمات بیمه عمر و سرمایه گذاری یا پس‌انداز چیست و چطور می‌توان مردم را بیش از گذشته به خرید این بیمه‌نامه‌ها ترغیب کرد؟

بیــمه های زندگی از محصولات مهم صنعت بیمه است و دارای نقش مهمی در تعیین و تضمین آتیه خانواده‌ها است. امروزه درکشورهای توسعه یافته بیمه عمر به موقعیت مطلوبی رسیده است، به گونه‌ای که به واسطه توسعه بیمه‌های زندگی، مشکلات اقتصادی ناشی از فوت سرپرست خانواده، همچنین نگرانی‌های ناشی از دوران پیری و کهولت سن افراد تا حدودی کاهش یافته که این موضوع نیز منجر به افزایش آسودگی خاطر جامعه شده است. در این کشورها بیمه‌های زندگی سهم مناسبی از درآمد جامعه را به خود اختصاص داده و با استفاده از منابع مالی عظیمی که حاصل می‌شود، خدمــات متعددی به افراد جامعه ارایه می گردد. همچنین بیمه‌های زندگی یکی از منابع مهم سرمایه‌گذاری‌های کلان و بلندمدت هستند که این منابع مالی در بخش‌های سودآور اقتصادی سرمایه گذاری می‌گردد و بیمه‌گزاران و حتی همه افراد جامعه از منافع آن بهره‌مند می‌گردند. این در حالی است که در ایران با گذشت سال‌ها از آغاز فعالیت بیمه عمر (سال ۱۳۱۶ شمسی، نخستین سال تصویب قانون بیمه عمر)، این رشته بیمه‌ای نتوانسته پیشرفت شایانی داشته باشد.

آمار ارایه شده برای بیمه زندگی در مقایسه با متوسط جهانی نشان دهنده سهم بسیــار پایین این بخش از بیمــه در کشور است که عوامل متفـاوتی می‌توانند در این امر دخیل باشند. یکی از عوامل مهم اشاره به موانع گسترش بیمه عمر از دیدگاه عرضه و تقاضا دارد، در بعد عرضه، از مواردی که منجر به پایین نگه داشتن سهم بیمه زندگی شده، می‌توان به شناخت ناکامل بیمه گران در صنعت بیمه عمر از رویکردهای جدید ارایه خدمات بیمه‌ای، بازدهی پایین سرمایه گذاری شرکت‌های بیمه عمر و عدم توجه به مباحث مدیریت ریسک توسط شرکت‌های بیمه‌ای اشاره نمود. در بعد تقاضا می‌توان به پایین بودن قدرت اقتصادی (درآمد سرانه) مردم اشاره نمود، بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که قدرت اقتصادی عامه مردم هر کشور و توسعه بیمه‌های عمر ارتباط دو جانبه دارند؛ بدین مفهوم که هرچقدر درآمد سرانه مردم بیشتر باشد. اقبال عمومی به بیمه بیشتر است. از سوی دیگر هرچقدر ضریب نفوذ زندگی در یک کشور بیشتر باشد، نشانگر وضعیت مناسب اقتصادی عامه مردم است. از این رو پائین بودن درآمد سرانه در رابطه با بیمه‌های زندگی یک مانع عمده عدم گسترش آن هاست. همچنین یکی دیگر از عوامل عدم رغبت مردم نسبت به بیمه‌های زندگی شرایط تورمی حال حاضر کشور است، در شرایط موجود که نرخ تورم در جامعه بالاست، افراد در مقابل این نرخ تورم بالا انگیزه آنچنانی برای خرید بیمه زندگی و تقاضا برای آن ندارند.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches