×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
برنامه‌های «سلامت» محور رادیو

اقتصادتهران: روز حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) نام دارد. در همین راستا رادیو با تهیه و تولید برنامه‌هایی این روز را گرامی می‌دارد.

‌به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ شبکه‌های مختلف رادیویی به صورت روتین و مناسبت های مختلف با تهیه و تدارک برنامه های سلامت محور، در پی آگاهی بخشی به منظور پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری ها تلاش می کنند. با توجه به افزایش روز افزون مبتلایان به بیماری دیابت و با هدف آشنایی و اطلاع‌رسانی عموم مردم درباره دیابت، عوارض و درمان آن، برنامه های سلامت محور رادیو به این موضوع اختصاص یافته است.

رادیو سلامت و «مجله پزشکی»

برنامه رادیویی«مجله پزشکی»  هر روز به بحث و بررسی درباره یک بیماری می پردازد و کارشناس برنامه از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی ضمن معرفی بیماری و شیوع آن و روش های تشخیصی، از علائم و عوارض و در نهایت در خصوص روش های پیشگیری و درمانی بیماری صحبت می‌کنند.

برنامه «مجله پزشکی» با هدف افزایش سطح دانش و سلامت جامعه و آگاهی از راه‌های پیشگیری از بیماری‌ها شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ از گروه بهداشت و تندرستی این شبکه رادیویی روی موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز می رود.

رادیو ایران؛ نقش خانواده در حمایت از بیماران کلیوی

برنامه «خانه و خانواده» رادیو ایران همزمان با روز جهانی دیابت و حمایت از بیماران کلیوی از نقش خانواده در حمایت از بیماران کلیوی می گوید. دیابت درمان‌ نشده می‌تواند عوارضی جدی از قبیل کوری ناگهانی، نارسایی کلیوی، سکته مغزی و قطع پا به دنبال داشته باشد؛ به همین جهت می‌تواند باعث ایجاد هزینه‌های طولانی‌مدت پزشکی و غیرپزشکی برای بیماران، خانواده‌ی آن‌ها، مراقبین و نظام سلامت شود. با توجه به اهمیت این موضوع در برنامه امروز سه شنبه ۲۳ آبان پیرامون این موضوع و نقش خانواده در حمایت از بیماران کلیوی گفت و گو  می شود.

انسان سالم و خانواده سالم در«تهران ما سلامت »

برنامه «تهران ما سلامت » کاری از گروه دانش و اقتصاد رادیو تهران که با رویکرد اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و با هدف کمک به ارتقاء سلامت مردم روی آنتن می رود. این برنامه به مناسبت  ۲۳ آبان آغاز هفته حمایت از بیماران کلیوی و روز جهانی دیابت با هدف آگاهی بخشی از دیابت که شایع‌ترین علت بروز نارسایی کلیه است پخش خواهد شد. این برنامه انسان سالم و خانواده سالم به دور از تنش های روزمره را  هدف قرار داده است.

مجله رادیویی«تهران ما سلامت» با ترویج فرهنگ پیشگیری بهتر از درمان است، آگاهی های لازم برای پیشگیری از بیماری های عمده غیرواگیر شایع ارائه می کند. مضامین این روزهای برنامه درباره راه های پیشگیری از بیماران کلیوی و پیشگیری از بروز دیابت است. برنامه سلامت محور تهران ما سلامت رادیو تهران را روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۹۴ مگاهرتز بشنوید.

در رادیو معارف «مهربان باشیم»

موضوع برنامه زنده «مهربان باشیم »رادیو معارف به مصرف غذاهای فست فودی و همچنین بیان عوامل بیماری های دیابت و کلیوی و … اختصاص یافته است.

رادیو پیام و«پیام سلامت»

« پیام سلامت»  رادیو پیام به موضوع توصیه های پزشکی و یادآوری نکات توسط پزشکان متخصص در خصوص بیماریهای کلیوی و دیابت می پردازد.

رادیو ورزش و «نسخه ورزشی»

«نسخه ورزشی »این برنامه به مثابه یک کلینیک ورزشی سعی می کند تا برای بیماری های مختلف یک نسخه ورزشی ارائه دهد. در این برنامه شنوندگان با ارسال پیامک و تلفن سوالات پزشکی خود را می پرسند و کارشناس برنامه پاسخ را به صورت یک نسخه ورزشی ارائه می دهند. گزارشگر برنامه هم به سراغ ورزشکاران و سایر اقشار جامعه رفته و سوالات مبتلا به آنان را از کارشناس برنامه جویا می شود. این برنامه روزهای فرد از ساعت ۱۴:۴۵ پخش می شود .

رادیو جوان در «ساختمان پزشکان»

«ساختمان پزشکان» رادیو جوان، موضوعات  مختلفی را در حوزه سلامت و خانواده ارائه می‌دهد و به مناسبت روز جهانی دیابت، به بیماری دیابت و بیماران کلیوی خواهد پرداخت.

این برنامه با میزبانی کارشناسان متخصص در این حوزه، به بررسی علائم، تشخیص، درمان و مدیریت دیابت می‌پردازند. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۰از شبکه رادیویی جوان پخش می شود. همچنین، برنامه‌های «جوان ایرانی سلام» و «جوونی مجاز» نیز به موضوع دیابت و بیماران کلیوی اختصاص دارد تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه به جامعه ارائه کنند.

برنامه «جوونی مجاز» نیز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷ تقدیم  مخاطبین می شود برنامه «جوان ایرانی سلام» شنبه تا چهارشنبه ساعت ۶:۳۰ روی موج اف.ام ردیف ۸۸ مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches