×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
۹۰ سال حمایت از بخش کشاورزی

اقتصادتهران: بانک کشاورزی با بیش از ۱۷۰۰ شعبه در سراسر کشور، یک بانک تخصصی محسوب شده که در سال ۱۳۱۲ تأسیس شده است. عمده‌ترین و اصلی ترین تمرکز و هدفگذاری فعالیت این بانک که در زمینه اعطای وام، خدمات بانکداری خرد و بانکداری اختصاصی فعالیت می‌کند بر ارائه خدمات مالی و بانکداری به صنایع کشاورزی استوار است.

طی سالیان اخیر بسیاری از کشاورزان و فعالان در حوزه کشاورزی توانستند از تسهیلات این بانک بهره مند شده و مزایای این بانک شامل گروه‌ها و طیف گسترده‌ای از فعالان این بخش گردیده است.

اعطای تسهیلات به کشاورزان جوان و حمایت از کشاورزان هنرستانی یکی از اصلی ترین خدمات ارائه شده توسط بانک کشاورزی در سال جاری به شمار می‌رود به طوری که یکی از اقداماتی که موجب افزایش انگیزه به فعالان بخش کشاورزی شده است، اعطای تسهیلات با نرخ کم‌تر به کشاورزان با سن کم تر از ۴۰ سال است.

پرداخت شرایط ویژه تسهیلات برای کشاورزان دارای سنین پایین‌تر این امکان را فراهم کرده تا جوان‌گرایی در بخش کشاورزی کشور افزایش یافته و قشر بیش‌تری از افراد نسبت به فعالیت‌های کشاورزی اقدام نمایند.

به بیان دیگر، در حالی بانک کشاورزی پا به ۹۰ سالگی خود می گذارد که حرکت از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی اقتصادی و دانش بنیان مبتنی بر به کارگیری روش‌ها و فناوری‌های نوین کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری منابع و نهاده‌ها، جهش کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و در نهایت رشد و توسعه اقتصاد کشاورزی، به عنوان مهم‌ترین ارکان فعالیت اقتصادی، توسط مدیران ارشد این بانک، همواره مورد تاکید قرار گرفته و در راس اولویت‌های بانک کشاورزی قرار گرفته دارد.

رشد درآمد بیشتر و سطح زندگی بالاتر و بهتر برای همه مشتریان و به ویژه کشاورزان یکی دیگر از اولویت‌های این بانک است که برای آن، تمهیدات و برنامه‌های متنوعی در بانک پیش بینی گردیده است.

این در حالی است که اعطای اعتبارات بانک کشاورزی در کوتاه‌ مدت و اثر آن بر اشتغال از یکسو و نیز پرداخت تسهیلات در بلند مدت که دارای آثار متعددی به لحاظ سرمایه گذاری است همگی بر نقش و جایگاه پر اهمیت این بانک در افکار عمومی اثر مثبتی بر جای خواهد گذاشت.

پرداخت تسهیلات متنوع و افزایش میزان آن در راستای حمایت از تولید محصولات اساسی و استراتژیک زراعی و نیز تامین سرمایه در گردش دست اندرکاران حوزه کشاورزی و دام و طیور، یکی از نقاط قوت فعالیت این بانک به شمار می‌رود که در کنار حمایت از بازگشت طرح‌های راکد، به چرخه تولید همگی نشان از عزم این بانک برای ساختن فردایی دارد که حاکی از پتانسیل لازم به منظور پشتیبانی از فعالان این صنف است.

تحکیم پایه‌های امنیت غذایی، اشتغالزایی و کارآفرینی را می‌توان کلید واژه‌های مناسبی از چگونگی روند فعالیت این بانک عنوان کرد که در آستانه ۹۰ سالگی، تمامی کارکنانش می‌کوشند تا مدیران ارشد بانک را در دستیابی به این مهم یاری کنند.

به نظر می‌رسد یکی دیگر از نقاط قوت این بانک برخورداری از توان بالای تخصصی سرمایه‌های انسانی و جایگاه محبوب اجتماعی آن است که نقطه اتکایی بسیار مطلوب و انگیزه دو چندانی برای تداوم خدمت رسانی به دست اندرکاران بخش کشاورزی محسوب می‌شود

تامین مالی طرح‌های کشاورزی که با جدیت بسیار مهمی توسط تیم مدیریتی جدید بانک در دستور کار قرار گرفته، نشان از عزم جدی و اراده راسخ برای نیل به اهداف از پیش تعیین شده دارد.

بانک کشاورزی که امید کشاورزان به شمار می‌رود، در آستانه نودمین سالگرد تاسیس خود، همواره کوشیده تا قدردان زحمات این قشر زحمتکش باشد و رضایت خاطر آنان را با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای خود فراهم نماید.

به نظر می‌رسد رسیدن به جایگاه درخشان این بانک در میان مردم که از دیرباز به آن خو گرفته‌اند و نیز استفاده از ظرفیت‌های نهان در بانک کشاورزی همانا هدف غایی در نظر گرفته شده توسط مدیران و سهامداران بانک کشاورزی است که با آغاز جشن ۹۰ سالگی این بانک، مورد توجه جدی‌تری قرار گرفته است.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches