×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از ماکت لنج‌های چوبی بادبانی و طرح ساخت شناور ترتری در قشم

اقتصادتهران: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت روز جهانی موزه  از ۱۱ ماکت لنج چوبی بادبانی و طرح ساخت شناور ترتری در موزه باز دریانوردی روستای گوران رونمایی کرد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ادریس راموز در این مراسم که عصر روز پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ در بزرگ‌ترین موزه باز کشور واقع در روستای گوران جزیره قشم برگزار شد، با اشاره به تاریخ کهن لنج سازی و دریانوردی در ایران گفت: در زمان‌های دور، لنج یک ابزار ارتباطی برای ایجاد ارتباطات و ساخت مسیر تمدنی رو به جهان بوده است.

وی ادامه داد: این ابزار در دنیای کنونی تبدیل به نهادی برای ایجاد ارتباطات بین فرهنگی منطبق بر سوابق تاریخی گذشتگان شده است.

به گفته راموز، استفاده ا این ظرفیت برجای‌مانده از نیاکان می‌تواند به توسعه ارتباطات میان فرهنگی و درنهایت به توسعه گردشگری پایدار با جهانیان منجر شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از موزه باز دریانوردی گوران به‌عنوان یک مرکز مشارکتی و آموزشی یادکرد و گفت: هر لنجی که در این موزه دیده می‌شود، روایتگر داستانی از سفرهای پرفرازونشیب است که باید به‌عنوان فرصتی گردشگری و یک تِم پارک در کنار سایتی آموزشی برای انتقال دانش لنج سازی به نسل‌های جدید به آن نگاه کرد.

رشد گردشگری با محوریت دانش بومی

ایوب زارعی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این مراسم، ضمن تقدیر از فعالان گردشگری و مسوولان روستای گوران برای توسعه صنعت گردشگری برپایه حفظ میراث تاریخی گفت: یکی از مهم‌ترین تائیدات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز سیاست‌گذاری رشد و توسعه برپایه آموزش‌های منطبق بر دانش بومی و سنتی است.

وی ادامه داد: موزه باز دریانوردی گوران، ظرفیتی است که متعلق به همه اهالی این روستا است و در سایه مشارکت، احترام به محیط‌زیست، تکیه‌بر دانش بومی، نوآوری، توجه به هویت دیداری و برندسازی، به مرحله‌ای رسیده که می‌تواند به اقتصاد روستا کمک کند.

زارعی افزود: نهادسازی و ساخت شبکه‌ای از همیاران برای دستیابی به رشد روستا در گوران، الگویی برای سایر روستاها در حوزه کارهای مشارکتی و جمعی است.

گفتنی است، آیین رونمایی از ماکت‌های لنج چوبی بادبانی  و طرح ساخت شناور ترتری در موزه باز دریانوردی روستای گوران عصر امروز پنج‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با حضور ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، ایوب زارعی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، حسین مرادی، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، سجاد اشگرف، مدیر ژئوپارک جهانی قشم به همراه جمعی از دهیاران و اعضای شورای این روستا برگزار شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches