×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری بیش از ۱۰ پروژه و برنامه همزمان با هفته میراث فرهنگی در قشم

اقتصادتهران: مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری بیش از ۱۰ پروژه و برنامه همزمان با هفته میراث فرهنگی در جزیره جهانی قشم خبر داد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، ایوب زارعی با اعلام این خبر گفت: روز ۱۸ مه برابر با ۲۸ اردیبهشت به‌عنوان «روز جهانی موزه‌ها» اعلام شده و در ایران هم این روز به عنوان آغاز هفته میراث فرهنگی درنظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: با توجه به غنای فرهنگی و تاریخی جزیره، ویژه برنامه های فرهنگی و اجرایی متنوعی در حوزه میراث فرهنگی برای بزرگداشت این هفته تدارک دیده شده است.

به گفته زارعی، همزمان با نخستین روز از هفته میراث فرهنگی، ماکت لنج ها بادبانی در موزه دریانوردی روستای گوران رونمایی خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: برگزاری آیین بازگشایی غار تاریخی خربس و جشن ثبت جهانی ساز عود از دیگر برنامه های درنظرگرفته شده می باشد.

وی یادآور شد: مراسم چهره های هزاره اخیر در هرمزگان با هدف بزرگداشت و پاسداشت چهره های تاثیر گذار در فرهنگ، هنر و تاریخ استان به عنوان یک برنامه شاخص فرهنگی در هفته میراث فرهنگی به اجرا درخواهد آمد.

زارعی ادامه داد: عملیات ساماندهی محیطی شهر تاریخی کلات کشتاران در شهر طبل و آغاز فازدوم ساماندهی شهر تاریخی کولغان نیز در این هفته آغاز خواهد شد.

به گفته مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، شروع عملیات ساماندهی محوطه تاریخی باسعیدو و ساماندهی قلعه تاریخی پرتغالی های قشم نیز در این هفته انجام می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches