×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
مشهد؛ بیشترین مقصد سفرها در تابستان

مرکز آمار ایران خبرداد:در تابستان ۹۱ حدود ۵۷ درصد خانوارهای ایرانی معادل ۱۲ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۱۶ خانوار یک سفر داشته و ۴۳ درصد خانوارها در این فصل سفری نداشته‌اند.

به گزارش فارس ، مرکز آمار ایران نتایج طرح آمارگیری از گردشگران داخلی در تابستان ۱۳۹۱ را منتشر کرد.

در فصل تابستان سال ۹۱ حدود ۵۷ درصد خانوارهای کشور که معادل ۱۲ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۳۱۶ حدود یک سفر داشته‌اند و در مقابل حدود ۴۳ درصد خانوار در این فصل سفری نداشته‌اند.

این گزارش حاکی است، نتایج که تعداد سفرهای داخلی در تابستان ۹۱، ۷۰ میلیون ۸۷۱ هزار و ۱۳۶ سفر انجام شده که از این تعداد، ۶۰ درصد از سفرهای داخلی با اقامت شبانه و ۴۰ درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

بیشترین سفرهای با اقامت شبانه در فصل تابستان سال ۱۳۹۱ ، با هدف دیدار دوستان و بستگان (۵۶ درصد) و سپس گردش و تفریح (۲۰ درصد) و زیارت (۱۵ درصد) انجام شده است.

از ۲۸ میلیون ۳۸۱ هزار سفر داخلی بدون اقامت شبانه در تابستان ۹۱ ، هدف اصلی ۲۸ درصد از سفرهای بدون اقامت شبانه با هدف دیدار دوستان و بستگان، ۲۷ درصد با هدف گردش و تفریح ، ۲۷ درصد با هدف درمان و ۱۱ درصد با هدف زیارت انجام شده است. ۱۷ درصد مسافرتهای بدون اقامت شبانه با اهدافی نظیر خرید، آموزش و کسب و کار صورت گرفته است.

همانطور که مشاهده می شود، بیشترین اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوارها در فصل تابستان ۹۱ ، منزل بستگان و آشنایان با ۶۷ درصد، ویلا و آپارتمان اجاره ای با ۱۱ درصد، و ویلا و آپارتمان شخصی با ۶ درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، شهرستان‌های مشهد، تهران و قم در صدر شهرستانهای بازدید شده کشور قرار دارند.

سفرهای انجام شده، جدا از ارتباطی که با ویژگیهای اجتماعی و اقتصادی خانوارها و افراد دارند، تأثیرات اجتماعی و اقتصادی زیادی بر مناطقی که مورد بازدید گردشگران قرار می گیرند، در پی دارند. در این بخش شهرستان هایی که دارای بیشترین تعداد سفر بوده‌اند، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از این منظر برای برنامه ریزان منطقه ایی چند متغیر اهمیت دارد. تعداد سفر انجام شده در منطقه، تعداد سفرهای بدون اقامت شبانه، تعداد سفرهای با اقامت شبانه و تعداد شبی که مسافران در منطقه اقامت داشته اند.

بررسی ۲۰ شهرستان مهم کشور به لحاظ تعداد سفرهای انجام شده در تابستان ۹۱ نشان می‌دهد، که شهرستانهای مشهد،‌ تهران،‌ قم، رشت، اصفهان و شیراز دارای بیشترین تعداد سفر بوده‌اند.اما توجه به این نکته ضروریست که الگوی گردشگری از لحاظ نوع سفر در این شهرها با هم متفاوت است.عمده سفرها در شهرستان های مشهد، تهران، اصفهان و شیراز از نوع سفرهای با اقامت شبانه و عمده سفرها در شهرهای قم و رشت از نوع سفرهای بدون اقامت شبانه بوده‌اند.

گزارش کامل نتایج این طرح در پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز آمار ایران در دسترس است.

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches