×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تداوم خدمت ارائه‌شده در درمان مستقیم به بیمه شدگان تامین اجتماعی

اقتصادتهران: دکتر میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی، توسعه کمی و کیفی خدمات و صیانت مالی از بیمه‌شدگان در بخش سلامت را راهبرد اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی در حوزه درمان معرفی کرد و افزود: در برخی از بیماری‌ها، هزینه‌های خدمات سلامت بالاست که ما هر اندازه که می‌توانیم باید این هزینه‌ها را کنترل کنیم. کسی که بیماری صعب‌العلاج دارد و از محدودیت‌ها و از عوارض بیماری رنج می‌کشد، این بیمار نباید نگران هزینه دارو و درمان باشد.

به گزارش اقتصادتهران، دکتر موسوی با اشاره به اینکه از ابتدای دوره جدید، چند راهبرد اساسی در حوزه درمان مشخص شده است، گفت: راهبرد اول این است که ما باید به جهت کمی و کیفی توسعه خدمات داشته باشیم. در درمان مستقیم، متناسب با نیازها و مشکلات، به توسعه خدمت و مراکز درمانی نیاز داریم. واقعیت غیرقابل انکار آن است که درمان مستقیم به جهت رایگان بودن و کیفیت خدمت‌رسانی، برای سازمان و بیمه‌شدگان و بازنشستگان اهمیت حیاتی دارد. لذا به موازات توسعه کیفیت خدمات در بخش درمان غیرمستقیم، توسعه کمی و کیفی خدمات این بخش با توجه به سطح‌بندی خدمات و تعداد بیمه‌شدگان در هر منطقه و نیازهای درمانی بازنشستگان و بیمه‌شدگان در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه کیفیت و عمق خدمات درمانی باید بیش از پیش افزایش داشته باشد، گفت: یکی از رویکردهای مهم ما در حوزه درمان، توسعه درمان مستقیم است؛ هرچند همچنان اولویت خرید راهبردی را در دستور کار داریم. در مجموع تلاش داریم در حوزه درمان انعطاف‌پذیری لازم را داشته باشیم که بتوانیم به اقتضای شرایط تصمیم بگیریم و خدمات درمانی مطلوب به مردم ارائه کنیم.

دکتر موسوی افزود: طبیعی است با توجه به شرایط ناترازی منابع و مصارف، نمی‌توانیم هر مطالبه‌ای را در یک فضای موسع پاسخ دهیم. همه ما فطرتاً دوست داریم توسعه داشته باشیم و خدمات بیشتری ارائه بدهیم، اما محدودیت منابع، در مواردی محدودیت‌هایی را نیز در تصمیم‌گیری‌ها به ما تحمیل می‌کند.

وی در عین حال گفت: آنجایی که خدمت ارائه‌شده در درمان مستقیم، خدمت مطلوبی است و رضایت مخاطبان را در پی دارد، باید آن را ادامه بدهیم و آن را به عنوان یک الگوی موفق به سایر حوزه‌های درمانی نیز معرفی کنیم. ایده راهبردی ما این است که تا می‌توانیم دغدغه بیماری را از روی دوش بیماران برداریم و این رویکرد در درمان مستقیم ما نسبت به درمان غیرمستقیم غلبه دارد؛ اما محدودیت منابع این اجازه را به ما نمی‌دهد به هر تعداد پزشک که می‌خواهیم به کار بگیریم یا هر تعداد که می‌خواهیم بیمارستان بسازیم.

وی کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان را از راهبردهای اساسی مورد توجه در بخش درمان سازمان تأمین‌اجتماعی توصیف کرد و گفت: هم در بخش درمان مستقیم و هم در بخش درمان غیرمستقیم، صیانت مالی از بیمه‌شدگان بسیار مهم است. در برخی از بیماری‌ها، هزینه‌های خدمات سلامت بالاست که ما هر اندازه که می‌توانیم باید این هزینه‌ها را کنترل کنیم. کسی که بیماری صعب‌العلاج دارد و از محدودیت‌ها و از عوارض بیماری رنج می‌کشد، این بیمار نباید نگران هزینه دارو و درمان باشد.

مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با تأکید بر اینکه مردم در حوزه درمان به خدمات تأمین‌اجتماعی نیاز دارند و برای برخی از مردم حوزه درمان تأمین‌اجتماعی تنها امکان و تکیه‌گاه به هنگام بیماری است، گفت: در بخش درمان غیرمستقیم، سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان یک سازمان بیمه‌گر نباید تبدیل به یک پرداخت‌کننده صرف هزینه‌ها شود. ما امانتدار و کارگزار مردم هستیم و باید نسبت به امانت آنها و نظارت بر کیفیت خدمت‌رسانی و تسهیل شرایط برای بیمه‌پردازان حساس باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches