×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
بهبود فضای کسب و کار با چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران

اقتصادتهران: خبر آیین رونمایی از سامانه چکاد (چک امن دیجیتال) بانک صادرات ایران که به تازگی روی پرتال خبری این بانک قرار گرفته حاوی نکاتی است که با هم مرور می‌کنیم.نخست آن که در تعریف چک امن دیجیتال باید گفت که چک الکترونیک جایگزین چک کاغذی است با این تفاوت که علاوه بر کاهش مراجعه به شعب به‌مراتب کسب‌وکارها را تسهیل می‌بخشد.
اما اینکه هم‌زمان با رونمایی از سامانه چک امن دیجیتال (چکاد) در بانک مرکزی، نخستین چک دیجیتال کشور در بستر اینترنت بانک صادرات ایران صادر شده است نشان از هوش مدیریتی مسئولان این بانک دارد که همگام با پیشرفت فناوری نوین در بانک صادرات، آخرین مواردی که به راحتی و تسهیل امور مشتریان منتهی شده است را در اختیار گرفته‌اند.
از آنجایی که بانک صادرات ایران همواره در ارائه خدمات الکترونیک به مشتریان پیشگام بوده است راه‌اندازی چک دیجیتال، می‌تواند به عنوان بستری امن در امور روزمره مشتریان بانک مورد استفاده قرار گیرد.
کاهش هزینه مبادله برای تولید‌‌کنندگان، بازرگانان و فعالان اقتصادی که یکی از اساسی‌ترین اهداف برای صدور این چک در نظر گرفته شده است، نشان می‌دهد که بانک صادرات همواره مصصم به برقراری و تسهیل امور مشتریان بوده و در حالی این خدمت از سوی بانک صادرات ارائه می‌شود که هنوز بسیاری از بانک‌ها در سطح کشور مقدمات ارائه این سرویس را هم فراهم نکرده‌اند.
سرعت در مبادلات تجاری و صنعتی و نیز سرعت گرفتن گردش کالا با افزایش اطمینان به ابزارهای پولی الکترونیک از مزایای این خدمت نوین بانک صادرات است ضمن کمک کردن به تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی، موجب رضایت بیشتر مردم و کاهش هزینه غیر بهره‌ای بانک‌ها خواهد شد.
به بیان دیگر با قانون جدید، چک کارکرد حقیقی و واقعی خود را در اقتصاد کشور پیدا می‌کند که این امر علاوه بر رضایت مندی تجار و فعالان اقتصادی که مشتریان بانک صادرات ایران به شمار می‌روند، به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک شایانی می‌کند چرا که افزایش اعتبار چک یکی از موارد تاکید قانون چک بوده که امروز چک امن دیجیتال با اعتبار و اعتماد بیشتری وصول خواهد شد.
همچنین از مزایای این خدمت جدید در بانک صادرات می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، اطمینان افراد از ثبت چک در سامانه مربوطه، امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد که بستر همه این موارد در بانک صادرات ایران فراهم شده است.
درخواست و صدور دسته‌چک دیجیتال، دریافت، انتقال و وصول درون بانکی و بین بانکی چک دیجیتال، ضمانت آن توسط شخص ثالث، ابطال و مسدودی، دریافت گواهی عدم پرداخت، استعلام و مشاهده کارتابل چک‌های دریافتی از جمله مهمترین قابلیت و مزیت‌های راه‌اندازی چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران است.
گفتنی است که سامانه “چکاد” با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.
لازم به ذکر است که تمامی قوانین و مقررات چک کاغذی در مورد این خدمت نوین صدق می‌کند. در چک امن دیجیتال چک کاغذی حذف و با استفاده از امضای دیجیتال معتبر می‌شود. چک دیجیتال سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد.
بانک صادرات ایران با پشتوانه قوی این امکان را برای مشتریانش فراهم کرده که علاوه بر نیاز نداشتن به ارسال نسخه فیزیکی چک با سرعت بالا بتوانند امنیت لازم را نیز در مبادلات خود فراهم آورند و بی آن که دغدغه سودجویان جعل چک وجود داشته باشد، بتوانند سرعت پردازش عملیات‌های بانک خود را به طرز قابل قبولی افزایش دهند.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches