×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ مهر - ۱۴۰۱  
true
true
استراتژی سایپا برای تامین رضایت مشتریان

اقتصادتهران: شرکت سایپا که یکی از دو خودروساز اصلی کشور محسوب می‌شود با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید، قصد دارد علاوه بر جبران نقصان‌های گذشته، راهی نوین و اندیشه‌ای نو برای تامین نظر مشتریانش به کار گرفته تا علاوه بر افزایش رضایتمندی آن‌ها، برای عرضه محصولات جدید نیز مثل همیشه حرفی برای گفتن داشته باشد.

به گزارش اقتصادتهران، این شرکت که از توان مدیریتی بالا و نیروهای ارزشی تاثیرگذاری بهره‌مند است، همواره بر اصل مشتری مداری صحه گذاشته و رضایت خاطر مشتریان را در سرلوحه فعالیت‌‌های خویش قرار داده است کما اینکه محصولات این شرکت همواره در بازار از استقبال مطلوبی برخوردار بوده‌ است.

شاید به گفته برخی افراد، خودروی پراید این شرکت که برگرفته از نسخه کره‌ای آن است، اکنون با استانداردهای روز دنیا همخوانی نداشته باشد اما اگر اندکی به قبل بازگردیم، در دهه هفتاد، اگر کسی پرایدسوار بود، جزو قشر به اصطلاح “با کلاس” آن زمان به شمار می‌رفت و بسیاری از افراد بودند که در اندیشه تبدیل خودروی پیکان یا رنو ۵ خود به پراید بودند تا بلکه یک خودروی با کلاس و شیک سوار شوند، حال پس از گذشت ۳۰ سال و با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه و یکسویه که علیه کشورمان وضع و تداوم یافته است، چه می‌توان از قیمت و کیفیت همین خودرو انتظار داشت؟

آن هم در شرایطی که باید در نظر داشت که همواره کیفیت یک محصول در تقابل با قیمت آن محک می‌خورد و با توجه به قیمت ارز و سایر متغیرهای اساسی، هم اینک نیز این خودرو پر تقاضاترین و پر مصرف ترین خودروی داخلی کشور است.

پرداختن به بحث کیفیت یا قیمت این خودرو از مجال این بحث خارج است، بلکه هم اکنون رسیدگی به وضعیت موجود و نیز بضاعت‌هایی که وجود دارد یکی از دغدغه‌های اصلی به شمار می‌رود و بنابر این شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود تا مشتری یک محصول همچنان از مصرف خودروی مورد نظر خود با توجه به قیمت آن، رضایت داشته باشد.

در نظر سنجی‌های مختلفی که صورت گرفته، اگرچه صنعت خودروی کشور با برخی نارضایتی‌های در بخش‌هایی از آن مواجه است اما باید توجه داشت که با توجه به پتانسیل موجود، این صنعت تاکنون بیش از ظرفیت خود، بر امر تولید همت گمارده و رضایت نسبی مشتریان را باید در همه عوامل جستجو کرد.

آیا کیفیت جاده‌های کشور، رسیدگی به نقاط حادثه خیز و نیز اقداماتی که در رئوس برنامه‌های راهور ناجا وجود داشته به خوبی جامه عمل پوشانیده شده است؟!

آیا اگر یک خودروی بنز در برخی از جاده‌های کشور تردد کند همان بلایی بر سرش نخواهد آمد که هنگام رانندگی با پراید بر سر سرنشینانش خواهد آمد؟

آیا پلیس بهتر نیست به جای کمین کردن در جاده‌ها، کمی هم به فکر ارائه پیشنهادات برای بهبود ضریب کیفی جاده‌ها برآید و یا جلساتی با سازمان راهداری برای برطرف کردن این معضلات برگزار نماید؟

به درستی می‌توان گفت که مجموعه‌‌ای از ضعف‌ها در کنار افزایش میزان تردد مردم در شهرها دست به دست هم داده تا همگی بر سر یک شرکت خودروساز فرود آیند.

البته که سایپا باید به سمتی برود که بالای ۵۰ درصد از زنجیره تأمینش، دانش بنیان شود و باید همه دانش بنیان‌ها را به هزار قطعه ساز وصل کرد تا بتوان افزایش کیفیت و کاهش قیمت ایجاد شود و با توجه به آن که تحقق شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی موتور اطمینان‌بخشی برای تولیدات اقتصادی است که شرکت خودروسازی سایپا آن را سرلوحه کار خود قرار داده است

از همین رو می‌توان امید داشت که در آینده‌ای نه چندان دور این شرکت گوی رقابت را از سایر شرکت‌های خودروساز برباید و به پشتوانه عملکرد مطلوب خود، مجدداً رضایت مشتریانش را بیش از پیش فراهم کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches