×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۶ مهر - ۱۴۰۱  
true
true
چطور می‌توان خریدی مطمئن و با قیمتی متعارف انجام داد؟

اقتصادتهران:‌ یکی از دغدغه‌های مشتریان خرید کالاهای مورد نیاز برای مایحتاج روزانه است به خصوص کالاهای که به طور مرتب قیمت آن‌ها تغییر می‌کند به معضلی برای مشتریان تبدیل شده است. در این میان هستند کاسبانی که کالایی را با قیمت قدیم خریداری کرده باشند اما آن را با قیمت جدید به مشتری عرضه کنند. مشتری هم که معمولاً یا فرصت رصد کردن تمامی قیمت‌ها را به طور روزانه ندارد یا بنابر اعتمادی که به فروشنده کالا دارد، قیمت اعلامی از سوی فروشنده را می‌پردازد.

اما نکته اصلی این که معمولاً از چه روشی می‌توان مطمئن شد که کالای خریداری شده، قیمت معقولی دارد؟ اینکه مشتری از خرید خود رضایت داشته باشد به طور حتم در خریدهای بعدی وی بسیار تاثیرگذار است.

مشتری در اکثر مواقع رضایت خود از کالای خریداری شده را مبنای خرید بعدی خود قرار می‌دهد و برای همین در علم بازاریابی، همواره عنوان می‌شود که مشتری راضی با خود ۳ مشتری دیگر را به همراه می‌آورد. اما عکس این مساله نیز صادق است و مشتری ناراضی، ۹ مشتری دیگر را از خرید آن کالا یا مکانی که کالا عرضه شده منصرف خواهد کرد. بنابراین، رضایت مشتریان در این زمینه به قول معروف حرف اول و آخر را می‌زند.

شاید بتوان گفت که خرید از فروشگاه‌های زنجیره‌ای یکی از مواردی باشد که اینروزها، مردم بیشتر به آن تمایل دارند. اینکه مشتری با وجود تغییر قیمت‌های متناوب یک کالا، باز هم بدون آن که سوالی از فروشنده بپرسد، سراغ همان فروشگاه می‌رود نکته حائز اهمیتی است.

ثبت کالا در سیستم و نیز نحوه فروش کالاها اعم از چیدمان قفسه‌ها در اینگونه فروشگاه‌ها بسیار تاثیرگذار است. به طور معمول، چیدمان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای به گونه‌ای است که مشتری همواره قفسه‌ها را پر از کالا می‌بیند و از اینرو شاید کالایی را که خریداری کرده باشد، کالای جدید با نرخ جدید باشد اما با قیمت قبل بتواند آن را خریداری کند. در واقع نکته‌ای که در این زمینه حائز اهمیت است این که متصدیان توزیع و فروش کالا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالاهای خود را به ترتیب تاریخ قدیم به جدید از جلو به انتهای قفسه‌ها می‌چینند و از اینرو اگر مشتری، کالایی از انتهای قفسه بردارد با توجه به تعریف سیستمی (که از قبل انجام شده) می‌تواند آن را با قیمت گذشته خریداری نماید.

این در حالی است که وجود انواع تخفیف‌ها بر روی تقریباً تمامی کالاها علاوه بر آن که نشان از وجود رقابت بسیار فشرده‌ای در بازار توزیع کالا را دارد، نشان از اهمیت دادن به مشتری است که همان کالا را از خرده فروشی باید با رقم روی کالا خریداری کند اما اینبار در فروشگاه زنجیره‌ای آن را کم‌تر از قیمت درج شده روی کالا می‌خرد که این امر به نوعی رضایت خاطر را در مشتری به همراه می‌آورد.

این در حالی است که هنگام پرداخت قیمت، خیال مشتری از نحوه محاسبه کالاهای خریداری شده بسی راحت است. محاسبه سیستمی قیمت و نیز عدم دخالت نیروی انسانی در محاسبه قیمت و کم و زیاد کردن آن، همواره ذهن مشتریان را از خریدی به صرفه، آسوده می‌کند.

از همین رو به نظر می‌رسد با وجود تعدد و افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در انواع و اقسام و با برندهای متفاوت، رویکرد مردم برای خرید از اینگونه فروشگاه‌ها و رغبت مشتریان برای تهیه مایحتاج ضروری خود نیز رو به افزایش نهاده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches