×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
تاکید رئیس قوه قضاییه بر اهتمام به حفظ حریم خصوصی افراد

اقتصادتهران: رئیس قوه قضاییه به برخورد مدبرانه، قاطعانه و عبرت‌آموز با متخلفان و مفسدان و اهتمام به حفظ حریم خصوصی افراد، پوشاندن عیوب مؤمنین، جلوگیری از افشای اسرار و پذیرش عذر فرد خطاکار و فرصت دادن به او برای جبران تاکید کرد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای روز یکشنبه در دیدار با مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه ضمن تسلیت و تعزیت ایام حزن‌انگیز محرم و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: خاصیت نظام اسلامی است که در آن، انسان‌های پاک طینت و نیکو سرشت، رشد و ارتقاء می‌یابند و افراد منافق و دارای باطن خبیث که معاویه صفت و یزید صفت هستند رسوا می‌شوند و ماهیت آنها برملا می‌شود؛ آنها که در مقاطعی با چهره دیگری ظاهر می‌شدند و امروز حرمت شکنی می‌کنند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به نقش دستگاه قضایی در صیانت از سلامت جامعه و مجموع دستگاه‌های حکومتی تصریح کرد: نقش قوه قضاییه در سلامت جامعه و مجموع دستگاه‌های حکومتی، بی‌بدیل است؛ بر همین مبنا نقش و اثر مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیز در تعالی و رشد این قوه و صیانت از مجموعه یک نقش بی‌همتا است.

رئیس دستگاه قضا  با اشاره به خطیر و مهم بودن مسئولیت مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید توأمان از شأن و جایگاه دستگاه قضایی همچنین فرد فرد کارکنان این دستگاه اعم از قاضی و کارمند صیانت کند و نه تنها به شناسایی و انسداد بسترهای فساد و آسیب در مجموعه مبادرت ورزد که حتی نسبت به کوچکترین خدشه‌ای که به جایگاه قوه قضاییه و قاضی و کارمند آن وارد می‌شود نیز حساس باشد و برای رفع آنها چاره‌جویی کند.

وی تصریح کرد: مرتبه بالاتر و بااهمیت‌تر از دو مقوله اشاره شده، موضوع تعالی دستگاه قضایی و کارکنان این دستگاه است؛ بدین معنا که حتی با وجود شناسایی و رفع آسیب‌ها نیز کار مجموعه حفاظت و اطلاعات پایان نمی‌یابد، بلکه باید برای تعالی و رشد هر چه بیشتر مجموعه قضایی در ابعاد مختلف، برنامه‌ریزی راهبردی و مدون ارائه کرد و بر مبنای این برنامه، عمل کرد.

رئیس قوه قضاییه همچنین تصریح کرد: مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید در راستای ایفای مسئولیت‌های خطیر خود از جمله شناسایی و رفع آسیب‌ها و برنامه‌ریزی برای تعالی و رشد مجموعه دستگاه قضایی از ظرفیت‌های سایر بخش‌های قوه قضاییه و مسئولان ستادی این دستگاه بهره بگیرد.

رئیس عدلیه با قرائت فراز ۳۴ صحیفه سجادیه و اهمیت پرده‌پوشی و ستر و پنهان کردن عیوب اظهار داشت: در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه می‌خواهیم با حفظ اصول اسلامی و انسانی، امور را پیش ببریم و ضمن توجه و اهتمام به حفظ حریم خصوصی افراد، پوشاندن عیوب مؤمنین، جلوگیری از افشای اسرار، صیانت از نیروی انسانی و پذیرش عذر فرد خطاکار و فرصت دادن به او برای جبران، در عین حال با متخلفین و مفسدین برخورد مدبرانه، قاطعانه و عبرت‌آموز انجام دهیم.

وی افزود: به عبارت دیگر، در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه می‌خواهیم بر مبنای آموزه‌های اسلامی ناظر بر پرده‌پوشی و سِتر و پنهان کردن عیوب، اقدام به شناسایی و کشف تخلف و جرم ‌کنیم؛ تجمیع این امور، کار خطیر و حساسی است.

رئیس عدلیه با تاکید بر اینکه کار مجموعه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به جهاتی از کار سایر ضابطین و دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، خطیرتر و با اهمیت‌تر است، خطاب به مدیران این مرکز گفت: باید برای پیشبرد هرچه مطلوب‌تر امور و مسئولیت‌ها در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه از خداوند استمداد بطلبید و بر عقل خود رجوع کنید و شاخصه و اصول و ضابطه داشته باشید و در کارهای سخت و صعب، مشورت بگیرید.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches