×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
بازدهی ۱۵۰۰ میلیارد تومانی در دیمزارهای آذربایجان شرقی

اقتصادتهران: رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بازدهی دارد.

به گزارش مهر، اکبر فتحی در نشست با کارگزاران و مجریان طرح جهش تولید دیمزارها در استان افزود: این در حالی است که ۱۵ تا ۱۶ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: طرح جهش تولید در دیمزارها در ۵۰۰ هکتار از اراضی استان سه سال است با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آذربایجان شرقی با کاشت محصولات کشاورزی از جمله گندم و جو به طور تناوبی اجرا می‌شود که یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم در هکتار موجب افزایش برداشت شده است.

فتحی گفت: کلزا، گلرنگ و حبوبات از دیگر محصولات کشاورزی است که تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای استان کاشته شده است.

وی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی برای طرح جهش تولید اقدامات فراوانی انجام شده است که با وجود کاهش بارندگی‌ها در استان و سایر مشکلات افزایش برداشت را شاهد هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: با اجرای این طرح در کاشت غلات نیز با افزایش برداشت خوبی روبرو شدیم؛ به طور مثال در هر هکتار ۸۰۰ کیلوگرم نخود برداشت شده که البته این برداشت در اراضی‌ای بوده که قرار بوده کاشتی انجام نشود.

وی تصریح کرد: ترویج و تبلیغات برای اجرای این طرح از انتظاراتی است که وجود دارد؛ در واقع با روش‌های جدید می‌توان بازدهی را بسیار افزایش داد و حتی محصولاتی مثل غلات و علوفه را که پیش از این در استان تولید نمی‌شد، اکنون در قالب این طرح تولید می‌شود.

فتحی تصریح کرد: با عملکرد میدانی و همراهی با کشاورز و تلاش‌های جهادی می‌توان با همین میزان بارندگی‌هایی که در استان با کاهش رو به رو شده است تولید محصولات کشاورزی را افزایش داد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches