×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
انتقاد انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز از عملکرد متولیان زیباسازی شهری

اقتصادتهران: انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران درباره عملکرد یک ساله سازمان زیباسازی شهر تهران بیانیه‌ای صادر و اعلام کرد: با نگاه به عملکرد سازمان‌های مرتبط با هنر شهری (سازمان زیباسازی شهر تهران) شاهد تغییر بنیادین سیاست‌های سازمان به عنوان یکی از نهادهای رسمی در قبال مجسمه‌سازی هستیم.

به گزارش اقتصادتهران نقل از انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران در بیانیه این انجمن آمده است: انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران نهادی تخصصی با بیش از پانصد عضو به عنوان مرجع تخصصی مجسمه‌سازی در ایران است؛ در طول بیش از بیست و پنج سال فعالیت تخصصی انجمن در حوزه مجسمه‌سازی کشور؛ جامعه متخصصان هنرمندان مجسمه‌ساز ایران، نسبت به شناسایی، تجزیه و تحلیل مشکلات در عرصه‌های هنری و مسائل مرتبط با حوزه مجسمه‌سازی اقدام کرده و همواره نسبت به رعایت استانداردهای تخصصی در حوزه مجسمه‌سازی حضور موثر داشته است.

در این بیانیه افزوده شده است: بخشی از دامنه فعالیت حرفه‌ای هنرمندان مجسمه‌ساز در ارتباط با ارگان‌های شهری، شهرداری‌ها و سازمان‌های زیباسازی است. رویدادها، جشنواره‌ها، سمپوزیوم‌ها، طراحی و ساخت مجسمه‌های دائمی و موقت از حوزه‌های تخصصی و دانشی مرتبط با فعالیت هنرمندان مجسمه‌ساز در حوزه عمومی هنر شهری است. در طول ادوار گذشته همواره رابطه‌ای سازنده بین سازمان‌های مرتبط با شهرداری تهران (سازمان زیباسازی، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) با جامعه مجسمه‌سازی و به نمایندگی انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران برقرار بوده است.

در ادامه بیانیه انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز ایران آمده است: برگزاری ۹ دوره سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران و ۶ دوره دوسالانه مجسمه‌های شهری، فراخوان، طراحی و نصب آثار متعدد شهری و رویدادهای متنوع دیگر بخشی از این همکاری و فعالیت بوده است. اما در یک سال گذشته با نگاه به عملکرد سازمان‌های مرتبط با هنر شهری (سازمان زیباسازی شهر تهران)؛ شاهد تغییر بنیادین سیاست‌های سازمان به عنوان یکی از نهادهای رسمی در قبال مجسمه‌سازی هستیم؛ ظاهرا برخی از مدیران به جنبه‌ دانشی و تخصصی هنر مجسمه‌سازی اعتقادی ندارند. تحمیل سلیقه، اعتقاد و اعتماد کاذب و نبود شناخت نسبت به اصول نهادینه شده در امور تخصصی، موجب شده است، دستاوردهای هنرمندان و متخصصان رشته‌های مرتبط با هنر شهری (مجسمه‌سازی) نادیده انگاشته شود و هنرمندان، رویدادهای هنری و آثار هنری مورد آسیب بی‌سابقه و جدی قرار گیرند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches