×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان آن که بیکاری فارغ التحصیلان تنها مختص ایران نیست، گفت: این امر به یک موضوع جهانی و فراگیر در تمام کشورها تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، دکتر کوروش پرند، معاون وزیر کار، در نشستی برنامه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت‌آموزی، کار و کار آفرینی برای دستیابی به فرصت‌های شغلی پایدار در مسیر اقتصاد مقاومتی توسط‌ معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را اعلام کرد.

وی با اشاره به آن که هر ساله سوم لغایت نهم مرداد‌ماه به عنوان هفته مهارت شناخته می‌شود که ششم مرداد‌ماه به عنوان روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: به مناسبت این هفته برنامه‌های متعددی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طراحی شده است که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای آموزش فنی و حرفه‌ای، راه‌اندازی کمپ اطلاع‌رسانی مشاوره مهارت و اشتغال، معرفی ایده‌ها و طرح‌های کارآفرینی ویژه مهارت‌آموختگان و مربیان زن، برگزاری جشنواره مهارتی آرایشگران خلاق و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا از اهم این برنامه‌ها به‌شمار می‌رود.

کورش پرند درباره تیم اعزامی جمهوری اسلامی ایران به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت، موفقیت سایر کشورها در زمینه های اقتصادی را ناشی از حاکمیت فرهنگ کار و مهارت در جامعه عنوان کرد.

معاون وزیر کار بر لزوم توسعه و نهادینه شدن گفتمان کار و مهارت در سطح کشور تأکید کرد و افزود: ایجاد گفتمان جدید کار بَلَدی و مهارت در حوزه آموزش های فنی و حرفه ای نیازمند همراهی رسانه ها و هنرمندان است.

پرند با اشاره به سابقه حضور تیم ملی مهارت کشورمان در مسابقات جهانی مهارت بیان داشت: ایران از سال های گذشته نمایندگانی را در این مسابقات داشته و تاکنون موفقیت هایی بزرگی را نیز کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه باید به جایگاه واقعی مهارت در این دوره از مسابقات دست یابیم خاطر نشان کرد: در آخرین دوره این مسابقات که در سال ۲۰۱۳ میلادی در کشور آلمان برگزار شد، تیم ملی ایران در میان ۵۲ کشور جهان رتبه چهارم را کسب کرد.

این مقام مسئول در وزارت کار با بیان اینکه در سال جاری ۱۷ نفر از جوانان ایرانی به مسابقات ملی مهارت اعزام می شوند افزود: تیم ملی مهارت کشورمان ۱۷ مردادماه امسال برای شرکت در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت به کشور برزیل اعزام می شوند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches