×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
عملکرد بانک سامان در حوزه مسئولیت اجتماعی

اقتصادتهران: قطعا یکی از عواملی که فشار بسیار زیادی به مردم به ویژه قشر آسیب پذیر جامعه وارد می‌کند، موضوع درمان است. در شرایط حال حاضر و دشوار اقتصادی که مصائب را دو برابر کرده، هزینه‌های درمان به یکی از مشکلات اساسی در خانواده‌ها تبدیل شده است. اگر خدای نکرده یک عضو از خانواده‌ای دچار حادثه شود، بهایی که آن خانواده برای درمان وی باید بپردازند بسیار کمرشکن شده است.

سلنا مهری: در این راستا بانک سامان بنابر احساس وظیفه مسئولیت اجتماعی خود، یاری خود را برای کمک به جبران برخی از هزینه‌های بیمارستانی افزایش داده به طوری که با اهدای وسایل مختلف پزشکی به بیمارستان‌های بسیار زیادی از سالیان دور تا به امروز در کنار تامین بخشی از هزینه‌های درمان برخی بیماران نیازمند، علاوه بر کمک در این امر انسان‌دوستانه، موجب برطرف شدن تالم خاطر خانواده‌های بسیاری شده است.

به عنوان مثال این بانک در سال ۹۱ یک دستگاه ترمیم ستون فقرات بیماران اسکولیوز به نام نرومانیتورینگ خریداری کرد که این دستگاه هم اکنون در بیمارستان نورافشار قرار داشته و پس از ۱۰ سال که از آن تاریخ می‌گذرد همچنان مشغول کار است.

پس از زلزله سال ۹۱ ورزقان بانک سامان در سال ۹۲ اقدام به ساخت بهداری و مرکز اسکان پزشکان شهرستان ورزقان کرد.

همچنین در سال ۹۲ هزینه عمل جراحی قلب باز تعدای زیادی از کودکان تحت پوشش موسسه خیریه زنجیره امید توسط بانک سامان پرداخت شد که این اقدام بانک سامان در آن سال با واکنش‌های بسیار زیاد مثبتی همراه بود به طوری که زمینه‌ساز یاری رساندن به افراد دیگری شد به طوری که در سال ۹۳ هزینه جراحی قلب باز ۳۷ کودک توسط این بانک پرداخت شد.

این در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ بخشی از هزینه خرید بونکر و دستگاه شتاب دهنده خطی با انرژی پایین در بخش آنکولوژی بیمارستان شهدا (تحت پوشش موسسه خیریه بهنام دهش پور) را تامین کرده است.

لازم به ذکر است که در سال ۹۲ و ۹۳ کمک هزینه عمل پیوند مغز استخوان تعدای از کودکان بیمارستان مرکز طبی پرداخت شد و در سال ۹۳ سه دستگاه شامل میکروسکوپ معکوس، هود ایمنی بیولوژیک و انکوباتور برای آزمایشگاه تخصصی و فوق تخصصی نقص ایمنی بیمارستان مرکز طبی خریداری شده که بر این اساس آزمایش‌های تشخیصی و ژنتیکی برای این کودکان رایگان است.

در حالی که بانک‌های زیادی در کشور در اندیشه سود بیشتر هستند و البته که همانند بانک سامان می‌توانند بخشی از هزینه‌‌های درمان بیماران نیازمند واقعی را پرداخت کنند اما باز بانک سامان بود که در سال ۹۳ هزینه جراحی ستون فقرات ۲ کودک را پرداخت کرد و ۴ تخت مخصوص اطفال و ۲ تخت بزرگسال که پس از عمل جراحی ستون فقرات نیاز به استفاده دارند را در همان سال خریداری و به مراکز درمانی اهدا کرد. در همان سال ۹۴ دستگاه NICU و اتاق عمل مرکز طبی کودکان و خانه اطفال خیریه زنجیره امید با هزینه بانک سامان تجهیز شد.

گستره فعالیت‌های خیرخواهانه بانک سامان به اینجا محدود نشد بلکه این بانک توانست با تداوم اقدامات خود و در سال ۹۴ هزینه عمل قلب باز ۵۰ کودک پرداخت کرد. از سوی دیگر در سال ۹۴ بخشی از هزینه موردنیاز خرید و استقرار سیستم IMRT در بخش رادیوتراپی آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش توسط بان سامان تامین گردید.

در سال ۹۵ هزینه عمل جراحی قلب باز ۲۰ کودک و نیز هزینه تجهیز و سرویس رادیوتراپی آنکولوژی بیمارستان شهدای تجریش توسط بانک سامان تامین شد ضمن آن که یکسال بعد از آن هزینه عمل جراحی قلب باز ۲۳ کودک تامین شد.

بانک سامان همکاری گسترده‌ای هم با موسسه خیریه بهنام دهش پور دارد و هزینه درمان کودکان مبتلا به سرطان را تامین می کند به طوری که در این راستا بخشی از هزینه‌های درمانی و تهیه داروهای گرانقیمت بیماران سرطانی را تامین کرده است، همچنین در همین سال بخشی از کمک هزینه تحصیلی کودکان مبتلا به سرطان پرداخت شده است.

گستره خدمات درمانی بانک سامان از سال ۹۷ شدت بیش‌تری به خود گرفت و در حالی که بسیاری بانک‌های دیگر هم در کشور فعال بوده که می‌توانند در امر درمان بیماران نیازمند کوشا باشند اما باز هم این بانک سامان بود که در سال ۹۷ عمل جراحی قلب باز ۳۳ کودک را تامین کرد و در سال ۹۸ نیز هزینه عمل جراحی قلب باز ۲۰ کودک تامین شد.

در همین سال و طی قرارداد با موسسه بهنام دهش پور خشی از هزینه‌های درمانی و تهیه داروهای گرانقیمت بیماران سرطانی توسط بانک سامان تامین شده است.

بانک سامان در سال ۹۹ اقدام به تجهیز NICU بیمارستان بازرگانان و تامین و بروزرسانی سیستم‌های کامپیوتری بیمارستان لقمان تهران کرد.

در همین سال بانک سامان هزینه درمان ۳۰ کودک مبتلا به بیماری قلبی را تامین و با همکاری یونیسف کمک هزینه خرید دستگاه فیبروزسیستیک برای حمایت از ۶۰ کودک مبتلا به بیماری ریوی و عفونتی پرداخت را پرداخت کرد.

با آغاز به قرن جدید و در سال ۱۴۰۰ باز هم هزینه درمان ۳۰ کودک مبتلا به بیماری قلبی توسط این بانک تامین شد به طوری که روند این اقدامات تا سال جاری نیز ادامه داشته و تا این لحظه هزینه درمان ۳۰ کودک مبتلا به بیماری قلبی تامین شده است.

بانک سامان در حوزه‌های مختلفی برای مسئولیت اجتماعی فعالیت می‌کند که این تنها بخش کوچکی از اقدامات در حوزه درمان است. این بانک توانسته با اقبال عمومی خوبی که در رابطه با ارائه خدماتش از سوی مشتریان مواجه گشته، علاوه بر آن که رضایت مشتریان را از نظر انجام خدمات و فعالیت‌های بانکی فراهم می‌کند در حوزه فعالیت‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی نیز بسیار توانمند و کوشا عمل کند به گونه‌ای که تامین هزینه‌های درمان بسیاری از بیماران به ویژه کودکان توسط این بانک گویای نقش برجسته بانک سامان در ایفای به تعهدات مسئولیت اجتماعی در حوزه درمان است.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches