×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
برخورد با بی‌اخلاقی‌های پژوهشی در فضای دانشگاه

 معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اشخاصی که در یک فعالیت‌ علمی و پژوهشی همکاری نکرده یا در نوشتن مقاله‌ای مشارکت نداشته باشند ولی از مواهب آن استفاده کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، پیمان صالحی در دومین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی معاونان پژوهش و فناوری منطقه یک کشور در سال ۱۴۰۱ که در تالار شهید سلیمانی دانشگاه تهران برگزار شد بر لزوم رعایت اخلاق در پژوهش و اجرای قوانین مقابله با آنچه که سال‌هاست تحت عنوان پایان‌نامه‌فروشی مطرح است، تاکید کرد.

وی اظهار داشت: اشخاصی که در یک فعالیت‌ علمی و پژوهشی همکاری نداشته یا در نوشتن مقاله‌ای مشارکت نداشته‌اند، ولی از مواهب آن استفاده کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر رعایت موضوع اخلاق در پژوهش، گفت: تمامی ابزارهای قانونی برای مبارزه با بی‌اخلاقی پژوهشی وجود دارد و ما قانون مقابله به این مسایل را داریم بنابراین فقط باید به دنبال اجرا باشیم. باید در حوزه قضایی، اجرایی و علمی برای ورود به بی‌اخلاقی‌های پژوهشی هم‌افزا شویم و از مسیر قانونی با این قضیه مقابله کنیم.

صالحی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه‌های شبکه ملی آزمایشگاهی، دوره‌های پسادکتری، نمایه‌سازی مجلات و انجمن‌های علمی و سیاست همگرایی در انجمن‌ها اشاره کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches