×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
فرهنگ سازمانی

اقتصادتهران: فرهنگ یعنی الگوی مشترک فکر کردن، احساس کردن و عکس‌العمل‌نشان دادن در یک گروه از انسان‌ها.

هسته‌ و عصاره‌ی فرهنگ، مجموعه‌ای از باورهای جاافتاده است که بر اساس آن‌ها، روی اعضای گروه و رفتارهایشان، ارزش‌گذاری و داوری می‌شود.

“بیمه عمر ابزاری برای  سرمایه گذاری نیست “

فروش بیمه عمر با شعار سرمایه گذاری اشتباه بزرگی است که  شرکت های بیمه گری آن را ترویج داده اند.

آمار بیمه های بازخریدی بیشتر از آمار بیمه های ارجاعی است این یک نشانه از ترویج فرهنگ غلط بیمه ای است.

باید فرهنگ سازی شود و جوری دیگر بیمه عمر را به مردم بشناسانند، بیمه عمر شامل پوشش های بیمه ای است حتی سرمایه پایان دوره هم یک پوشش است.

جمع آمد صد هزاران خام ریش / صیدِ او گشته چو او از ابلهی اش

فروشندگانی که گرد استادنماها جمع می شوند و برای یاد گرفتن یک باور غلط بیمه ای هزینه می کنند در واقع بوته خاری که کاشته شده آبیاری می کنند و روز به روز این الگوی نادرست را با ارزش تر می کنند.

نتیجه اینکه بیمه عمر به یک شرط ابزاری برای سرمایه گذاری است که حق بیمه های وصولی آن مانند سازمان تامین اجتماعی چشمگیر باشد و در ضمن ضریب افزایش حق بیمه به صورت ثابت نباشد مثلا (۱۰%,۱۵%,۲۰%) و بیمه گذار توجیه  شود که اگر در یک سال تورم بالای در جامعه حاکم شد، به نمایندگی مراجعه نمایید و ضریب افزایش سرمایه را به همون نسبت بالا ببرد و مدت بیمه نامه  ۳۰ سال باشد.

موضوع بعد قیاس بین بیمه های اجتماعی و تجاری است که متاسفانه علاوه بر فروشندگان بیمه حتی توسط استاد نما ها هم صورت می گیرد.

قیاس زمانی صورت می گیرد که جنس و رفتار یکی باشد، رسالت بیمه های اجتماعی و تجاری کاملا متفاوت است و این قیاس از اساس غلط می باشد.

“پس انداز کردن راهکار موفقیت مالی نیست”

شرکت های بیمه گر قسمت اعظم سرمایه بیمه گذاران بیمه های زندگی را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند، بانک‌ها هم رسالت بانکداری خود را فراموش کرده اند و بجای رونق تولید وارد بازی بنگاه داری از قبیل بازار مسکن شده اند واین سبب تورم لجام گسیخته اقتصادی و کاهش ارزش ذاتی پول می شود، در نتیجه عملا پس انداز کردن راهکار موفقیت مالی نیست.

در کسب و کار ایرانی گسست عظیمی بین برند و ذینفعانش وجود دارد، در واقع سنگ بنای موفقیت در تیم های کسب و کار در بازار رقابتی، ‌جنگندن نه فقط از روی علاقه به سود و منفعت مادی و معنوی است بلکه به عشق ذینفعانشان که پشت سرشان هستند باید جنگید.

راهکار محور باشید نه مشکل محور، فروشندگان بیمه با بهره جستن از کار تیمی، تفکر سیستمی و به کمک فناوری های روز باید خود به فکر خلق ارزش برای بیمه گذاران و ذینفعان باشند.

آرش عظیمی  مدرس؛ بیمه و بلاک چین

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches