×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
آینده‌مان را بیمه کنیم

اقتصادتهران- مهرداد عسگری: مفهموم کنونی بیمه در اذهان عمومی از آن چیزی که در گذشته وجود داشته تفاوت بسیاری کرده است. در گذشته، مردم عموما بیمه را با بیمه ثالث یا درمان می‌شناختند. حتی هستند هنوز افرادی که مفهوم بیمه را با بیمه‌های تامین اجتماعی در پاره‌ای موارد از حیث کارکرد یکی می‌پندارند اما با این وجود، به جرات می‌توان گفت با افزایش سطح  آگاهی‌ها و نیز فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که صورت گرفته، دیگر بیمه آن مفهوم کاغذ هزینه‌بری را ندارد که تنها هنگام تصادفات رانندگی می‌توان  از آن استفاده کرد.

امروزه با وجود رشته‌های متنوع و مختلف بیمه‌ای در کنار ارائه مصحولات و خدماتی که شرکت‌ها ارائه می‌کنند، روح تازه‌ای به کالبد بیمه گران از حیث توجه به ماهیت بیمه توسط بیمه گذاران دمیده شده است.

عموم مردم و کارفرمایان امروزه با رشته‌های مسئولیت، مهندسی، اشخاص، اموال، عمر و پس انداز و سرمایه گذاری آشنایی بیش‌تری پردا کرده‌اند. حتی بیمه برای خیلی افراد به معنای جایگزین شدن بانک برای انجام سرمایه گذاری شده است. برخی که با مفهموم بیمه‌های عمر و سرمایه گذاری بیشتر آشنا هستند، دیگر به جای انتخاب گزینه‌های کم ریسک تر یعنی سپرده گذاری در بانک، خریدار بیمه نامه‌های عمر و پس انداز شده‌اند و علاوه بر دریافت همان سودهای متعارف بانکی، به نوعی از خدمات پزشکی، دندانپزشکی، جراحی و مزایای مستمری بازنشستگی نیز بهره مند می‌شوند.

بیمه دیگر آن مفهموم گذشته را برای مالکان خودرو ندارد که به تبع اجباری شدن قانون، موظف به خرید بیمه نامه شخص ثالث هستند بلکه با بیمه بدنه، دیگر نگران هزینه‌های ناخواسته‌ای که برای خودروی خود پیش می‌آید نیز نبوده و اگر در تصادفی مقصر حاده شناخته شوند، بابت هزینه‌های تعمیر خودروی خود نیز به بیمه نامه بدنه خود مراجعه کرده و وجهی بابت آن نمی پردازند.

بچه‌ها و دانش آموزان نیز از کودکی با بیمه آشنا شده‌اند. “زنگ بیمه” در مدارس که برای دومین سال به اجرا درآمد نویدبخش روزهای خوبی برای صنعت بیمه است. دانش آموزان از سال‌های ابتدایی آموختن، با مفهموم بیمه آشنا می‌شوند که این یک اتفاق خوب است. شاید در آینده، ایران هم مانند ژاپن و کشورهایی که سالمندان آن‌ها با در اختیار داشتن چندین بیمه نامه عمر و زندگی از مزایای سفر و نیز آسایش دوران طلایی زندگی خود بهره‌مند می‌شود، بتوانند با آسودگی به سفر بپردازند که این نیز یک اتفاق خوب است.

الان می‌توان هر آن چیزی که در ذهن من و شما وجود دارد را با خیالی آسوده بیمه کرد. از بیمه دندان گرفته تا حنجره یا هر عضوی از بدن از ترس به وجود آمدن حادثه‌ای برای آن در آینده.

مفهوم بیمه دیگر مانند گذشته نیست بلکه فراتر از آن است که دیگر نقطه ابهامی باقی نمی‌گذارد.

مردم می‌توانند هر آن چیزی که نگرانش هستند به دست بیمه بسپارند و این یعنی حس آرامش با تمام وجود. می‌توان گفت که به راحتی می توان آینده را بیمه کرد بدون دغدغه و بیمه گذار از اینکه نگران هزینه‌ای غیر قابل پیش بینی نخواهد بود به آینده خود امیدوارتر نگاه خواهد کرد.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches