×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
آینده بازار نفت در جهان و وضعیت ایران برای صادرات و فروش

اقتصادتهران: اوپک و متحدانش در نوزدهمین نشست خود در ماه ژوئیه توافق کردند هر ماه تولیدشان را در مجموع ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند تا به محدودیت عرضه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز پایان بخشند، این تصمیم از ماه اوت اجرایی شده است. این تصمیم سر آغاز اتفاقات جدیدی خواهد بود که آینده ای نه چندان دور، ابعاد آن را روشن تر خواهد کرد.

سلنا مهری: به گزارش اقتصادتهران، اگرچه وجود تحریم های یکطرفه و ظالمانه، از دو سال گذشته، فروش نفت ایران را تحت الشعاع قرار داده است اما وزیر نفت دولت سیزدهم در تازه ترین اظهارنظر، خبر از ثبت رکوردی جدید از فروش نفت ایران داده است به طوری که بر اساس اعلام وزیر نفت در هشت ماهه امسال بیش از تعهد مشخص شده در این تبصره اقدام انجام شده و پرداخت‌ها به خزانه داری ۱۰۰ درصدی بوده است.

وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه تنها نهادهایی بودند که گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه خود را به مجلس ارائه کردند که در این میان توفیق‌هایی که وزیر نفت در عمل به تعهدها و وعده‌های خود داشته قابل توجه است؛ از افزایش فروش نفت، میعانات گازی، فرآورده و محصولات پتروشیمی و تحقق ۱۰۰ درصدی تعهدهای مالی وزارت نفت در تبصره ۱۴ تا نگاه ویژه به کارکنان و معیشت آنها و توسعه دیپلماسی انرژی و تلاش برای جذب سرمایه‌.

اوجی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های خود را افزایش فروش و صادرات نفت ایران که از مسیرهای مختلف مانند تهاتر با کالا یا سرمایه انجام می‌شود، اعلام کرد.

این در حالی است که به گفته سخنگوی انرژی مجلس، علاوه بر افزایش صادرات نفت به مشتریان قدیمی، بازاریابی‌های جدیدی نیز انجام شده است.

حال نکته اینجایت که براساس تصمیمروز  ۱۱ آذرماه نشست وزیران نفت و انرژی اوپک‌پلاس تولید نفت خام کشورهای عضو این ائتلاف بدون توجه به برداشت کشورهای مصرف کننده بزرگ از ذخایر نفت خام استراتژیک و شیوع سویه اُمیکرون ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

شاید این تصمیم به نوعی به سود ایران باشد چرا که بازارها تشنه نفت هستند و افزایش تولید امیدها را برای افزایش تولید و صادرات نفت ایران بیشتر می کند.

از سوی دیگر موفقیت ایران در فروش و صادرات نفت آن‌چنان قابل توجه بوده است که جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا را هم وادار به واکنش کرده است. بایدن به‌تازگی در سخنانی که در عمل خلاف وعده‌های کاخ سفید برای لغو تحریم‌ها علیه ایران و بازگشت واشنگتن به برجام است، خواستار کاهش خرید نفت ایران از سوی کشورهای واردکننده شده است.

بایدن که از یک سو از آمادگی آمریکا برای لغو تحریم‌ها علیه ایران سخن می‌گوید و این وعده را بارها نیز تکرار کرده و از سوی دیگر، در عمل در تکاپو برای تشدید این تحریم‌های ظالمانه است، پیش از دیدار مجازی با شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین به‌عنوان اصلی‌ترین خریدار نفت ایران گفته بود: عرضه نفت از سوی کشورهای تولیدکننده به مقدار کافی وجود دارد تا کشورهای متقاضی نفت و محصولات نفتی، مقدار واردات خود از ایران را به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهند.

به هر حال اوپک‌پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کووید-۱۹، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود کرد، اما پس از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل کرده است.

true
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches