×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
شناسایی اموال مازاد دولت از طریق گزارش‌های مردمی

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت وزارت اقتصاد گفت: خزانه داری کل کشور به دنبال برون‌سپاری شناسایی اموال مازاد دولت از طریق برداشت اطلاعات به صورت میدانی و گزارش مردمی است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، «فاطمه وظیفه دادگر» با بیان اینکه در سال ۱۳۴۰ مالیه عمومی متولی اموال دولت بوده و وظیفه سند گرفتن اموال دولت را به عهده داشته است، گفت: با اصلاح قوانین، اسناد مالکیت به نام دولت خواهد بود و نام دولت به عنوان مالک و نام دستگاه به عنوان بهره‌بردار قید می‌شود.

وی اظهارداشت: در کشور ترکیه که مساحتی کمتر از نصف کشور ما دارد، سه میلیون و ۶۰۰ هزار ملک و در ایران ۵۲۵ هزار فقره ملک شناسایی شده که نشان می‌دهد رقم فعلی قابل توجه نیست و گذشته از این هنوز، یک بانک جامع اطلاعاتی از اموال دولت در کشور موجود نیست.

مدیر کل دفتر مدیریت اموال و دارایی‌های دولت افزود: از سال ۹۴ خزانه‌داری کل کشور به عنوان امین اموال دولت، با راه‌اندازی سامانه سادا به دستگاه‌ها اطلاع‌رسانی کرد تا نسبت به خود اظهاری اموال مازاد خود اقدام کنند و دستگاه‌ها تاکنون ۱۰۰ هزار فقره خود اظهاری کرده‌اند.

وی یکی از دلایل عدم همکاری دستگاه‌ها در این خصوص را ریشه‌های فرهنگی دانست و گفت: تصور اینکه ممکن است این اموال مازاد در آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد و یا مدیر دستگاه نگران نمایش عدم شایستگی و توانایی خود است، باعث چسبندگی دستگاه شده است.

دادگر تأکید کرد: هم اکنون خزانه‌داری کل کشور به دنبال وادار کردن دستگاه‌ها برای خود اظهاری نیست و تلاش داریم با برون‌سپاری شناسایی اموال مازاد دولت، برداشت اطلاعات به صورت میدانی و یا با گزارشات مردمی با دادن مشوق‌ها انجام شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches