×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل و فصل شد

اقتصادتهران: رئیس‌جمهور با تشریح برنامه‌ها و دستاوردهای سفر به ترکمنستان اظهار امیدواری کرد نتایج این سفر در عرصه عمل موجب ارتقاء سطح روابط و همکاری های کشورمان با کشورهای همسایه باشد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب پس ازبازگشت ازسفر به ترکمنستان به منظور شرکت در اجلاس سران اکو گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از موسسین سازمان اکو پیام های مختلفی داشت و در این نشست همه اعضای این سازمان منطقه‌ای بر افزایش روابط اقتصادی کشورهای عضو تاکید داشتند.

رئیس‌جمهور گفت: دستاوردها و موفقیت هایی که سازمان همکاری اقتصادی تاکنون داشته، کافی نیست و باید گام های بلندتری در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی برداشته شود.

رئیس جمهور با اشاره به دیدارهای دو جانبه با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس اکواظهار داشت: مهمترین محور گفت‌وگو با روسای جمهور استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود.

دکتر رئیسی تحولات افغانستان را از دیگر محورهای گفت‌وگو با سران کشورها دانست و گفت: در گفتگوهای خود بر استقرار حکومت فراگیری که بتواند همه اقوام و گروه های سیاسی افغانستان را نمایندگی کند، تاکید کردیم چرا که استقرار چنین حکومتی، می تواند هم برای افغانستان امنیت ساز باشد و هم نگرانی کشورهای همسایه افغانستان را برطرف کند.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار و گفت‌وگو با رئیس جمهور ترکمنستان اظهار داشت: موضوع محوری در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوعات حل و فصل شد و قرار شد مسئله ترانزیت به گونه ای حل شود که ارتباط با کشورهای مختلف تسهیل شود.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: موضوع گاز هم که دچار وقفه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به انعقاد قرارداد منتهی شد و امیدواریم پس از این هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: احساس ما در نشست با سران کشورها این بود که بین جمهوری اسلامی ایران و برخی از کشورها مسائلی وجود دارد که در جریان دیدار و گفت‌وگوها بسیاری از این مسائل به راحتی حل و فصل شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches