×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
انتظار تغییر معنادار در روند فروش اموال مازاد دولتی تا پایان سال ۱۴۰۰

وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع مدیران کل استانی این وزارتخانه با موضوع مولد سازی دارایی‌ها و فروش اراضی و املاک مازاد استان‌ها با اشاره به کسری بودجه دولت و معطل ماندن دارایی‌ها، تأکید کرد، امیدواریم با تلاش دو چندان مدیران ادارات کل استانی، به ویژه با توجه به اقدامات سازمان خصوصی سازی در راستای کمک به شناسایی، فروش و وصول درآمد حاصل از فروش اموال مازاد، شاهد تغییری معنا دار در روند فروش اموال طی چهار ماه پایانی سال ۱۴۰۰ باشیم.

به گزارش اقتصادتهزان، به نقل از روابط عمومی بانک مهر ایران ، دکتر سید احسان خاندوزی مولد سازی دارایی های دولت را، یکی از دستور کارها و تکالیف مهم بر زمین مانده دولت در طول سالیان اخیر عنوان کرد و با اشاره به بررسی و توافقات به عمل آمده در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در خصوص فروش اموال و دارایی های مازاد دولت، تصریح کرد: در مهر ماه امسال، با تلاش‌های خزانه داری کل، پیش نویس مصوبه ای را نزد معاون اول رییس جمهور بردیم که از سوی ایشان به کلیه استان ها ابلاغ شد و بر آن اساس، فرصت خوبی برای وزارت اقتصاد ایجاد شد تا در صورت تعلل سایر دستگاه ها در واگذاری اموال، بتواند اعمال قانون کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: این مجوزهای قانونی موجب می شود همکاران ما در استان‌ها با پشتگرمی بیشتری به انجام تکالیف قانونی خود در زمینه فروش اموال و دارایی‌های مازاد دولت بپردازند.

دکتر خاندوزی همچنین با تقدیر از عملکرد اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی در فروش اموال مازاد در مهرماه سالجاری، ابراز امیدواری کرد، در زمستان امسال سایر استان‌ها نیز همت کرده و نسبت به تکمیل فرایند مولد سازی دارایی‌های دولت اقدام کنند.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: نداشتن یک نگاه سیستماتیک در زمینه مولدسازی دارایی‌های دولت، موجب شده است که کشور همچون پادشاهی فقیر با اموال بسیار اما با دارایی نقد ناچیز، ادامه کار دهد.البته اگر امکان آن وجود داشته باشد که به نحوی زایا و پایایی، در دراز مدت، بتوان از این اموال کسب درآمد شود؛ حتما برای دولت هم ترجیح دارد اما در بسیاری از موارد چنین امکانی وجود ندارد و باید به فکر رهایی از دست این اموال مازاد بود.

این گزارش حاکی است، حسین قربان زاده رییس سازمان خصوصی سازی نیز طی سخنانی در این نشست، با اشاره به تکلیف وزیر اقتصاد برای اصلاح مأموریت های سازمان خصوصی و افزوده شدن بحث مولد سازی به آن، ابراز امیدواری کرد، بتوان با هم افزایی بین بخش‌های مختلف وزارتخانه، کاری بیش از آنچه در این خصوص تاکنون انجام شده در مدت باقی مانده از سال انجام داد.

وی با اشاره به وقوف مسئولان سازمان خصوصی سازی به مقاومت‌های دستگاه‌های دولتی در سطح ملی و استانی نسبت به واگذاری اموال خود افزود: ما سعی کردیم با به بکار گیری یک نظام انگیزشی از میزان مقاومت آنها بکاهیم، از جمله اینکه مصوب کردیم صد در صد درآمد ناشی از واگذاری اموال به خود دستگاه‌ها برگردد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches