×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
جایگاه مشتری در بانکداری دیجیتال بانک ایران زمین کجاست؟

اقتصادتهران: بدون شک نمی‌توان درهای ورود به دنیای مدرن بانکداری دیجیتال را بسته یا حتی نیمه باز نگهداشت. امروزه کشورهای توسعه یافته با بهره‌گیری از خدمات بانکداری دیجیتال در سیستم بانکی خود علاوه بر جذب منابع، گوی رقابت در عرصه‌های اقتصادی را از یکدیدگر به سرعت می‌ربایند.

به گزارش اقتصادتهران، برای نیل به اهداف بانکداری دیجیتال در ابتدا باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرد. تحول دیجیتالی گستردگی فراوانی دارد که یکی از آن‌ها استفاده و بکارگیری محصولات و خدمات نوین و الکترونیکی است که در کشورمان از چندین سال گذشته رواج پیدا کرده است.

بانکداری الکترونیک را شاید بتوان به نوعی پیش زمینه و پیش نیاز تحول دیجیتالی نامید و گسترش خدمات نوین بر بستر الکترونیکی در واقع شرایط مهیا شدن برای بکارگیری بانکداری تمام دیجیتال را رقم می‌زند.

در این راستا شاید به جرات بتوان گفت که بانک ایران زمین گوی رقابت را از سایر بانک‌ها ربوده و با سرعت مضاعفی در صدد ایجاد و راه اندازی شعب دیجیتال در کشور است.

این بانک با دارا بودن ۲۶۲ شعبه در سرتاسر کشور و نیز راه اندازی ۲ باجه دیجیتالی در تهران، تا اینجای کار از سایر رقبا پیشی گرفته است.

به بیان دیگر خدمات بانکداری الکترونیک کمابیش در تقریبا تمام بانک‌های کشور اعم از دولتی، خصوصی و خصولتی، ارائه می‌شود اما مراد از بانکداری دیجیتال، به معنای مکانیزه شدن تمام نیاز مشتریان است که مفهمومی فراتر از بانکداری الکترونیک محسوب می‌شود.

دستگاه های خودگردان، اپلیکیشن همراه بانک و دستگاه های VTM از دیگر خدمات بانک ایران زمین برای بی‌نیازی مشتریان جهت مراجعه به شعب و دریافت خدمات غیرحضوری بانکداری ارائه می‌شود که مشتری می‌تواند تمام امور مربوط به خود را همانند یک کارمند پشت باجه بانک به تنهایی انجام دهد. به عبارت دیگر، مفهموم دیجیتالی شدن، فراتر از بانکداری الکترونیک بوده و به نوعی این امکان را فراهم می کند که مشتریان بانک ایران زمین به شخصی سازی محصولات و خدمات، کاهش قیمت تمام شده، تنوع در فعالیت‌های منطبق با نیاز خود و نیز دستیابی به محملی برای ورود به یک کسب و کار جدید در نظام بانکی دست پیدا کنند.

کیفیت و ایجاد تنوع در خدمات، تسهیل، تسریع و دستیابی به آخرین فناوری‌های روز دنیا بخشی از مزایای بکارگیری بانکداری دیجیتال در بانک ایران زمین به شمار می‌رود که در این راستا ظرفیت و بستر لازم برای ارائه خدمات و سرویس‌های بیشتر در حوزه بانکداری دیجیتال به مشتریان در بانک ایران زمین فراهم شده است.

افزون بر این، مشتریانی که از بانکداری دیجیتال برای پیشبرد اهداف خود بهره‌مند می‌شودند خدماتی نظیر اینترنت بانک، خدمات سپرده، انتقال وجه داخلی، انتقال وجه بین‌ بانکی، خدمات کارت و مدیریت چک و بسیاری دیگر از خدمات شعبه را به صورت غیرحضوری و بدون محدودیت زمانی و تنها با ورود به درگاه بانک ایران زمین انجام داده و با توجه به اشراف به داده‌های بانکی، می‌توانند نیازهای خود را از یک بانک، به تنهایی طراحی کرده و از خدمات آن بهره مند شوند.

بانک ایران زمین به زودی از نئو بانک خود رونمایی می‌کند که جلوه ویژه از آخرین دستاوردهای بانک تمام دیجیتال را به نمایش خواهد گذاشت.

گفتنی است تیم فناوری اطلاعات بانک ایران زمین با سفر به کشور آلمان در حوزه بانکداری دیجیتال تحقیقات و بررسی‌های اجمالی انجام را انجام داد و آنچه که قرار است ارائه شود ماحصل ۶ سال تلاش مداوم و با افتخار ایده‌های حوزه دیجیتال است. این بانک فعالیت‌های خود را بر پایه ارائه خدماتی متمایز قرار داده و به معنای دسترسی مشتریان به انواع خدمات و محصولات با کارکردهای متفاوت از آنچه تابحال بوده، پایه گذاری شده است.

به عبارت دیگر مفهوم بانک دیجیتال به معنای یک بانک کاملا مکانیزه به همراه شعب و ادارات مرکزی و تمامی خدمات بانکی است که نئوبانک گزیده‌ای از خدمات پرمصرف و ضروری بانک است که در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که این ارتباط مشترک بانک و شرکت‌های وب موجب ارائه سرویس‌های پایه و خدمات مطلوب به مشتری خواهد شد که ارزشمندی کار در این است.

ذکر این نکته نیز ضروری به نظر می‌رسد که ممکن است برخی بانک‌ها به تازگی به دنیای دیجیتال ورود پیدا کرده باشند اما ایران زمین، نخستین بانکی بود که به این حوزه وارد شد و در طول ۴ سال گذشته، زیرساخت‌های لازم را ایجاد کرده است. این بانک که به زودی به بانک تمام دیجیتال تبدیل خواهد شد، خدمات منحصربفردی را برای مشتریان خود به ارمغان خواهد آورد.

مهرداد عسگری

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches