×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
تاکید وزیر ارتباطات بر اجرای سریع‌تر برنامه هوشمندسازی پست

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید از مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، افزود: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به عنوان لجستیک، نقش کلیدی و حیاتی دارد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور با حضور در مرکز تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست از نزدیک در جریان فرآیندهای تجزیه و مبادلات بسته‌های پستی قرار گرفت.

وزیر ارتباطات در این بازدید در جمع مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران شرکت ملی پست ایران با تقدیر از زحمات مجموعه کارکنان پست در ایام کرونا، گفت: امروز اهمیت کار پست نسبت به گذشته بیشتر از هر زمان شده است.

وی با اشاره به اینکه موتور حرکت اقتصاد دیجیتال پست است، افزود: پست در امتداد فضای مجازی و در فضای واقعی به عنوان لجستیک نقش کلیدی و حیاتی دارد.

زارع پور با تأکید بر اینکه پست باید هوشمند شود، تصریح کرد: برای حفظ این سرمایه ملی، پست باید به سمت هوشمندسازی حرکت کند و در غیر این صورت به راحتی حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از تجربیات دیگر کشورها برای هوشمند سازی مفید است، افزود: با استفاده از این تجربیات و نیروی انسانی موجود باید هوشمند سازی پست به سرعت انجام شود.

وزیر ارتباطات به ارائه خدمات نیابتی پست به مردم اشاره کرد و گفت: این خدمات باید به طور جدی پیگیری شود چرا که هم برای پست و هم برای رفع مشکلات مردم مؤثر است.

وی یکی دیگر از اولویت‌های پست را تنوع در سبد خدمات خود عنوان کرد که عملیاتی شدن آن ضرورت دارد.

زارع پور به برنامه تکمیل دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاها اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با ایجاد دسترسی‌های پرسرعت در روستاها، پست هم باید برای ارائه خدمات در این بستر و توسعه اقتصاد در روستا برنامه‌ریزی کند.

وی به تکمیل برنامه نظام ملی آدرس‌گذاری مکان‌محور(جی‌نف) و اهمیت آن برای کشور تأکید کرد و با اشاره به خدماتی مانند ایمیل رسمی که در اکثر کشورها وجود دارد، افزود: برای ارتباط بدنه دولت با مردم از طریق پست الکترونیک رسمی می‌توانیم از ظرفیت پست برای رسیدگی به مشکلات کشور در این حوزه کمک کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سرمایه پست اعتماد مردم است، تصریح کرد: مردم داشته‌ها و اطلاعات خود را به پست می‌دهند و ما باید با دقت بیشتری این اعتماد چندین دهه‌ای را به عنوان یک سرمایه حفظ کنیم.

وی به عملکرد خارج از نظارت بخش‌هایی که اقدام به جابجایی مرسوله می‌کنند اشاره کرد و افزود: بر اساس قانون شرکت ملی پست باید وظیفه نظارتی خود را در این حوزه اجرا کند تا در عین حفظ استقلال بخش‌های دیگر، یکپارچگی و حفاظت از حقوق مردم نیز رعایت شود.

زارع پور در پاسخ به درخواست مدیران پست برای بررسی تعرفه‌های مرسولات با توجه به افزایش تورم، تأکید کرد: درعین‌حال که باید قیمت‌ها به سمت واقعی شدن حرکت کند باید بررسی کرد که قیمت تمام‌شده هم با بخش خصوصی قابل‌رقابت باشد.

وزیر ارتباطات به مشکلات مربوط به پرداخت‌ها و سختی کار نیروهای پست نیز اشاره کرد و گفت: باید برای این موارد چارچوبی طراحی شود که مشکلات نیروی انسانی در این حوزه مرتفع شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches