×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
هزینه ۱۳۰ دلاری عبور کامیون های ایرانی از خاک آذربایجان به ایروان

اقتصادتهران: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان گفت: حدود یک هفته است که مقامات جمهوری آذربایجان از هر کامیون عبوری ایران به مقصد ارمنستان ۱۳۰ دلار طلب می‌کنند.

به گزارش مهر، هرویک یاریجانیان افزود: کامیون‌های حمل کالای ایرانی بعد از ورود به ارمنستان در محدوده دره وروتان تا مسافت ۶ کیلومتر مجبور به عبور از خاک آذربایجان هستند که مقامات آذربایجان با ایجاد پست بازرسی برای همین ۶ کیلومتر از هر کامیون ایرانی ۱۳۰ دلار طلب می‌کنند در حالی که کامیون‌های ارمنستانی ورودی از ایران به راحتی و بدون هیچ دغدغه‌ای به مسیر خود ادامه می‌دهند و وارد خاک ارمنستان می‌شوند.

وی با بیان اینکه این اقدام جمهوری آذربایجان ترافیک شدیدی از کامیون‌های ایرانی را در آن سوی مرزها ایجاد کرده گفت: فعالان اقتصادی در شرایط کنونی برای صادرات کالا به مقصد ارمنستان احساس امنیت نمی‌کنند و این موضوع بر روی میزان صادرات ما به این کشور تأثیر منفی گذاشته است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان افزود: در همین چند روز گذشته مقامات آذربایجان دو راننده ایرانی را به بهانه‌های واهی بازداشت کردند و برای آن‌ها در محاکم قضائی خود پرونده تشکیل دادند.

یاریجانیان گفت: دولت ارمنستان با سرمایه گذاری ۹ میلیون دلاری در حال احداث جاده جایگزین در محدوده تاتِو است که این محور جایگزین تا آبان امسال به بهره برداری می‌رسد و امید می‌رود با بهره برداری از این محور، مشکل تردد کالا از ایران به ارمنستان حل شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches