×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲  
true
true
پلتفرم ملی اشتغال ایجاد می‌شود

اقتصادتهران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین نشست ستاد اشتغال قرارگاه رفاه مردم گفت: هدف از نشست‌های ستاد، ایجاد پلتفرم ملی اشتغال با هدف تبادل اطلاعات و جمع‌بندی عملکرد دستگاه‌های مختلف است.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت‌الله عبدالملکی که به دلیل سفر به تاجیکستان پیام صوتی برای اعضای این نشست ارسال کرده بود، با اعلام اینکه منظور از پلتفرم، ایجاد یک الگو و نظام ایجاد اشتغال است، اظهار داشت: در این پلتفرم مشخص می‌شود بانک‌ها، اصناف، تعاونی‌ها، بخش خصوصی، متولیان بازار، دیپلماسی اقتصاد خارجی چگونه باید در زمینه اشتغال آفرینی کار کنند.

وی گفت: این پلتفرم باید یک نظریه مبنا و اصلی داشته باشد و به نحوی تنظیم شود که همه بازیگران آن بر اساس ضوابط خود، ایفای نقش کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: پلتفرم ملی اشتغال باید حداکثر انطباق را با شرایط، محدودیت‌ها و سیاست‌های دستگاه ها داشته باشد و یک نوع هماهنگی ایجاد کند.

عبدالملکی گفت: این موضوع می تواند با همکاری خود دستگاه ها برای مشخص کردن یا حتی تغییر نقش آنها انجام شود، به عبارت دیگر قرار است یک هم افزایی و انسجام اتفاق بیفتد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ستون فقرات این پلتفرم، جامعه مخاطب ما هستند، توضیح داد: اولویت اول، بیکاران و اولویت دوم، صاحبان مشاغل غیر رسمی با درآمد پایین است.

وی تاکید کرد: پلتفرم ملی اشتغال باید به نحوی طراحی شود که هر نهادی به تعدادی از این کدهای ملی که یا بیکار هستند یا کارشایسته ندارند، خدماتی در راستای ایجاد اشتغال ارائه کند.

عبدالملکی افزود: در این باره، بانک ها می توانند در زمینه تامین مالی، وزارتخانه ها در حوزه های مربوط به بروکراسی و قوانین، اصناف در مورد بازاریابی و بازار رسانی کمک کنند.

وی الحاق ایران به سازمان شانگهای را اتفاق مهمی در سطح بین المللی دانست و گفت: این عضویت که پس از سال ها اتفاق افتاد، گشایش های خوبی را برای کشور ایجاد می کند.

عبدالملکی اظهار داشت: علت حضور من درتاجیکستان امضای دو تفاهم نامه با وزارت تندرستی این کشور در خصوص همکاری در زمینه آسیب های اجتماعی، افراد دارای معلولیت و حمایت های اجتماعی و با وزارت محنت، مهاجرت و شغل در زمینه تبادل تجربیات در حوزه های سیاست های اشتغال، مهارت آموزی، آموزش های فنی و حرفه ای، بازرسی و بهداشت کار بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches