×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
اختصاص یارانه سود تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات معدنی داخلی

اقتصادتهران: مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی گفت: در حال حاضر امکان ارائه بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه معدن وجود دارد و یارانه سود تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات معدنی داخلی در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، فرید دهقانی روز چهارشنبه در نشست با رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: در مدت سه سال، سرمایه صندوق را به بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم تا بتوانیم نقش و کارکرد حمایتی این صندوق را پررنگ‌تر کنیم.

وی گفت: با توجه به افزایش سرمایه این صندوق، امکان ارائه حداقل ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی در بخش اکتشاف، استخراج و فرآوری حوزه معدن وجود دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌ فعالیت‌های معدنی تصریح‌ کرد: در سنوات گذشته، تامین منابع مالی این صندوق در بخش اکتشافات توسط سازمان برنامه و بودجه و از محل وجوه اداره شده و کمک‌های فنی و اعتباری انجام می‌شد که با توجه به محدودیت و تغییرات در این خصوص لازم بود تا این وابستگی قطع شود.

وی افزود: برای این منظور از محل افزایش سرمایه صندوق به این بخش کمک کردیم که امیدواریم گشایشی در نیمه دوم امسال برای مکتشفین و اکتشافات تکمیلی اتفاق بیفتد.

دهقانی با بیان اینکه برای کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف، بیمه سرمایه‌گذاری صادر می‌شود گفت: با صدور این بیمه، اگر متقاضی مطابق طرح اکتشافی که به صندوق ارائه شده عمل کند، در هر مرحله‌ای که اکتشافات منتج به نتیجه نشود، صندوق ۸۰ درصد کل هزینه‌های سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در معدن را پرداخت خواهد کرد.

وی گفت: در بخش استخراج نیز برای ماشین‌آلات معدنی مطابق طرح استخراجی و پروانه بهره‌برداری برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و ضمانت‌نامه از سوی صندوق صادر می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches