×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
شورای ششم رسیدگی به چه معضلات زیست‌محیطی را در اولویت قرار دهد؟

اقتصاد تهران: یک کارشناس محیط زیست با تاکید بر اینکه توسعه پایدار و حل مشکلات زیست‌محیطی در اولویت شورای ششم باشد، گفت: چنانچه شوراهای شهر بخواهند توسعه‌ای تک بعدی را مدنظر داشته باشند، مشکلات زیست‌محیطی شهرها تشدید خواهد شد.به گزارش اقتصاد تهران، محمدحسین بازگیر در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر اظهار کرد: در حال‌ حاضر خوشبختانه تبلیغات چهره به چهره و برگزاری همایش‌های پرهزینه جای خود را به تبلیغات در فضای مجازی با کمترین هزینه داده است.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در مورد نامزدهای شورای شهر این است که ببینیم آیا این افراد درکی از توسعه پایدار دارند یا خیر؟ چنانچه شوراهای شهر بخواهند توسعه‌ای تک‌بعدی را مدنظر داشته باشند، مشکلات زیست‌محیطی شهرها ازجمله آلودگی هوا، مشکلات مربوط به پسماندها و… تشدید خواهد شد.

این کارشناس محیط زیست با بیان اینکه توسعه‌ پایدار توسعه‌ای است که منافع همه نسل‌ها را مدنظر داشته باشد و مولفه‌های مختلف ازجمله پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حفظ محیط زیست را درکنار هم درنظر بگیرد، تصریح کرد: ما باید نیازهای نسل امروز را به‌گونه‌ای برطرف کنیم که خللی در زندگی نسل‌های آینده ایجاد نشود. از این‌رو یکی از ارکان مهم توسعه پایدار حفظ محیط زیست است و ما نیاز داریم که کاندیداهای شورای شهر برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام کنند.

بازگیر در ادامه گفت: یکی دیگر از موضوعات مهم برای انتخاب کاندیداهای شورای شهر این است که بررسی کنیم که شهردار منتخب آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟ این مسئله از آنجایی اهمیت دارد که بسیاری از افراد برای انتخاب شهردار و مدیران شهری به‌دنبال مهندسان یا شهرسازان هستند و از این نکته غفلت می‌کنند که وظیفه مجموعه شهرداری صرفا شهرسازی و ساخت و ساز نیست.

به گفته وی شهر پایدار به شهری گفته می‌شود که به تمامی نیاز شهروندان از جمله هوای پاک، فضای مناسب برای ورزش، نبود آلودگی صوتی، مدیریت حمل و نقل عمومی و… پاسخ دهد. از این‌رو شهری می‌تواند پاسخگوی این نیازها باشد که فقط مدیران آن به‌ دنبال رونق ساخت و ساز در آن نباشند.

این کارشناس محیط زیست با اشاره به اینکه ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری یکی از موضوعات مهمی است که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود، تصریح کرد: چنانچه شهرداری‌ها درآمدهای پایداری نداشته باشند به تراکم فروشی روی می‌آورند و این مسئله تغییر کاربری اراضی را به‌ دنبال دارد.

بازگیر در پایان با تاکید بر اینکه درحال‌ حاضر محیط زیست ما در بسیاری از نقاط ازجمله شهرها در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد و نیاز داریم که ارتقای شاخص‌های زیست محیطی در اولویت شورای شهر و مجموعه‌های شهرداری باشد، اظهار کرد: به کاندیداهای شورای شهر پیشنهاد می‌شود که طرح‌های جامع و تفصیلی شهر خود را مطالعه و آن را نقد و تحلیل کنند همچنین برنامه‌هایی را برای بهبود وضعیت مدیریت پسماندها، افزایش سرانه فضای سبز، کنترل آلودگی هوا، ساماندهی و مدیریت آب‌های سطحی و فاضلاب‌ها و… درنظر داشته باشند و این برنامه‌ها را نیز به مردم اعلام کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches