×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
true
true
درآمد مالیاتی ۲۸هزار میلیارد تومانی از مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح جامع مالیاتی، مالیات عایدی سرمایه بخش مسکن اجرا خواهد شد، گفت:‌ در شش ماه نخست سال جاری ۲۸ هزار میلیارد درآمد مالیاتی کسب شده است.

علی عسکری با اشاره به درآمد مالیاتی کشور در شش ماه اول سال اظهار داشت: درآمدهای کسب شده در شش ماه اول سال ۲۸ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است که از محل مالیات‌های مستقیم و غیر مستقیم و ارزش افزوده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه حدود ۹۵ درصد تکلیف بودجه شش ماهه از درآمد مالیاتی محقق شده است، تصریح کرد: از کل درآمدها حدود ۹ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز مربوط به مالیات‌های مستقیم است.

عسکری در مورد حذف مالیات عایدی سرمایه که قرار بود در اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم گنجانده شود، بیان داشت: سازمان امور مالیاتی با کلیات موضوع مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن مخالف نبود و در زمینه روش اجرا و دسترسی اطلاعات و فرصتی که سازمان مالیاتی می‌خواست، نگرانی خود را اعلام کردیم.

وی افزود: اصل موضوع را قبول داریم و چون به اطلاعات و پایگاه داده‌های املاک کشور دسترسی وجود ندارد و نیاز به زمان دارد، این مسئله را مطرح کردیم و نمایندگان مجلس نیز مختار هستند هر تصمیمی بگیرند و ما نیز مجری قانون هستیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پاسخ به این سوال که مالیات بر عایدی سرمایه بخش مسکن به عنوان یک پایه مالیاتی برای دولت محسوب می‌شود، گفت: این موضوع می‌تواند در راستای توسعه عدالت باشد و مبنای برای توسعه پایه‌های مالیاتی قلمداد شود و می‌توان در زمان مناسب‌تری این کار انجام شود.

وی یادآور شد: با اجرای طرح جامع مالیاتی می‌توان موضوع عایدی سرمایه سرمایه بخش مسکن را ساماندهی کرد، اما واقعیت این است که اکنون سازمان مالیاتی دستش خالی است و باید قانونی اجرا شود که ضمانت اجرایی داشته باشد اما به حرف داشتن قانون و عمل نشدن به آن عایدی برای کشور ندارد.

عسکری ادامه داد: برآورد دقیقی برای درآمدهای بخش عایدی سرمایه انجام نشده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches