×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
true
true
75 درصد کشته هاي تصادفات تهران عابر پياده و موتورسوار هستند

معاون شهردار تهران گفت: هدف مديريت شهري از توجه جدي به موضوع ورود موتورسيکلت هاي برقي به ناوگان حمل و نقل شهري اين نيست که به جاي فرد تصميم بگيرد يا فردي را محدود کند، بلکه اعتقاد داريم با اتخاذ مجموعه اي از سياست هاي ايجابي که مي تواند براي مخاطبان جذابيت ايجاد کند، ورودمان به اين موضوع را سمت و سو بخشيده و هدفمند کنيم.

به گزارش موج، مهندس سيدجعفر تشکري هاشمي در مراسم آغاز فرآيند اجرايي ورود موتورسيکلت هاي برقي به پايتخت با بيان اين مطلب گفت: سال-هاست مردم ما با نوعي مرگ تدريجي که بخشي از آن ناشي از کارکرد نادرست موتورسيکلت ها و خودروهاست، رو به رو هستند و روز به روز عمرشان کوتاه تر شده و سلامتي شان بيشتر به خطر مي افتد و همه در مقابل مردمي که مبتلا به انواع بيماري هاي تنفسي، قلبي، عروقي و خوني شده و مي شوند، مسؤول هستيم.

وي تأکيد کرد: اين همه مرگ و مير و بيماري، پديده اي طبيعي نيست.

*دوره ماه عسل خودروسازان تمام شده است

معاون شهردار تهران با اشاره به اينکه دوره ي ماه عسل خودروسازاني که با روانه کردن وسايل نقليه نامرغوب و بي کيفيت به شهرها مرگ هزاران انسان را رقم زده اند تمام شده، اظهار کرد: ما مي خواهيم دوره ي جديدي را آغاز و از همين امروز آينده بهتري را براي مردم خود ترسيم کنيم.

مهندس تشکري هاشمي با بيان اين که مهم ترين آلاينده هواي تهران، ذرات معلق زير دو و نيم ميکرون است که به صورت طبيعي توليد نمي شود و سلامت مردم را به شدت به خطر مي اندازد، تصريح کرد: اين ذرات موجب مي شوند رنگ آسمان از آبي به خرمايي تبديل شده و بيمارستان ها به ويژه در ماه هاي سرد سال مملو از بيماران شود.

وي با تأکيد بر اينکه در نيمه ي دوم سال به خاطر بروز پديده ي اينورژن و احتراق ناقص موتورهاي احتراق داخلي با انباشت آلودگي مواجه هستيم، اضافه کرد: براي اين مسأله بايد چاره اي بيانديشيم و امروز با ورود وسايل نقليه اي که آلودگي هوا و صدا نداشته و انجام حرکات پر خطر با آن ها امکان پذير نباشد، فردا را بسازيم.

*دوران شيردهي توليد وسايل نقليه ي غير استاندارد رو به پايان است

معاون شهردار تهران با اشاره به اينکه حدود 25 درصد کشته هاي تصادفات کشور راکبان موتورسيکلت ها هستند و حدود 75 درصد افرادي که در تصادفات تهران کشته مي شوند، عابر پياده و موتورسيکلت سوار هستند، اظهار کرد: بايد هرچه زودتر براي اين موضوع چاره انديشي کنيم و حق نداريم مردم با وسيله اي که ما مي سازيم کشته شوند و بعد بگوييم به ما ربطي ندارد.

مهندس تشکري هاشمي با بيان اينکه تا چند سال پيش سالانه حدود 1400 نفر در تصادفات تهران کشته مي شدند که اين رقم با تلاش هاي زياد درحال حاضر به سالانه حدود 800 نفر کاهش پيدا کرده، تصريح کرد: بخشي از اين تلفات به خاطر کيفيت پايين وسايل نقليه است و مديريت شهري با تدبير شهردار محترم تهران اراده ي قطعي دارد موتورسيکلت هاي برقي را در شهر رواج دهد.

وي با تأکيد بر اينکه دوران شيردهي توليد وسايل نقليه ناايمن و غير استاندارد به سر آمده و اقبال اين موجود شيرده رو به پايان است، اضافه کرد: تجربه نشان داده کاري که در تهران انجام مي شود، در بقيه شهرهاي کشور نيز به اجرا در مي آيد و به عنوان نمونه درحال حاضر اجرا و توسعه بي آر تي نه تنها به خواست مردم تهران بلکه به مطالبه مردم در کلان شهرهاي کشور تبديل شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches