×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۷۵ درصد کشته های تصادفات تهران عابر پیاده و موتورسوار هستند

معاون شهردار تهران گفت: هدف مدیریت شهری از توجه جدی به موضوع ورود موتورسیکلت های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری این نیست که به جای فرد تصمیم بگیرد یا فردی را محدود کند، بلکه اعتقاد داریم با اتخاذ مجموعه ای از سیاست های ایجابی که می تواند برای مخاطبان جذابیت ایجاد کند، ورودمان به این موضوع را سمت و سو بخشیده و هدفمند کنیم.

به گزارش موج، مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی در مراسم آغاز فرآیند اجرایی ورود موتورسیکلت های برقی به پایتخت با بیان این مطلب گفت: سال-هاست مردم ما با نوعی مرگ تدریجی که بخشی از آن ناشی از کارکرد نادرست موتورسیکلت ها و خودروهاست، رو به رو هستند و روز به روز عمرشان کوتاه تر شده و سلامتی شان بیشتر به خطر می افتد و همه در مقابل مردمی که مبتلا به انواع بیماری های تنفسی، قلبی، عروقی و خونی شده و می شوند، مسؤول هستیم.

وی تأکید کرد: این همه مرگ و میر و بیماری، پدیده ای طبیعی نیست.

*دوره ماه عسل خودروسازان تمام شده است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه دوره ی ماه عسل خودروسازانی که با روانه کردن وسایل نقلیه نامرغوب و بی کیفیت به شهرها مرگ هزاران انسان را رقم زده اند تمام شده، اظهار کرد: ما می خواهیم دوره ی جدیدی را آغاز و از همین امروز آینده بهتری را برای مردم خود ترسیم کنیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مهم ترین آلاینده هوای تهران، ذرات معلق زیر دو و نیم میکرون است که به صورت طبیعی تولید نمی شود و سلامت مردم را به شدت به خطر می اندازد، تصریح کرد: این ذرات موجب می شوند رنگ آسمان از آبی به خرمایی تبدیل شده و بیمارستان ها به ویژه در ماه های سرد سال مملو از بیماران شود.

وی با تأکید بر اینکه در نیمه ی دوم سال به خاطر بروز پدیده ی اینورژن و احتراق ناقص موتورهای احتراق داخلی با انباشت آلودگی مواجه هستیم، اضافه کرد: برای این مسأله باید چاره ای بیاندیشیم و امروز با ورود وسایل نقلیه ای که آلودگی هوا و صدا نداشته و انجام حرکات پر خطر با آن ها امکان پذیر نباشد، فردا را بسازیم.

*دوران شیردهی تولید وسایل نقلیه ی غیر استاندارد رو به پایان است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه حدود ۲۵ درصد کشته های تصادفات کشور راکبان موتورسیکلت ها هستند و حدود ۷۵ درصد افرادی که در تصادفات تهران کشته می شوند، عابر پیاده و موتورسیکلت سوار هستند، اظهار کرد: باید هرچه زودتر برای این موضوع چاره اندیشی کنیم و حق نداریم مردم با وسیله ای که ما می سازیم کشته شوند و بعد بگوییم به ما ربطی ندارد.

مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه تا چند سال پیش سالانه حدود ۱۴۰۰ نفر در تصادفات تهران کشته می شدند که این رقم با تلاش های زیاد درحال حاضر به سالانه حدود ۸۰۰ نفر کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: بخشی از این تلفات به خاطر کیفیت پایین وسایل نقلیه است و مدیریت شهری با تدبیر شهردار محترم تهران اراده ی قطعی دارد موتورسیکلت های برقی را در شهر رواج دهد.

وی با تأکید بر اینکه دوران شیردهی تولید وسایل نقلیه ناایمن و غیر استاندارد به سر آمده و اقبال این موجود شیرده رو به پایان است، اضافه کرد: تجربه نشان داده کاری که در تهران انجام می شود، در بقیه شهرهای کشور نیز به اجرا در می آید و به عنوان نمونه درحال حاضر اجرا و توسعه بی آر تی نه تنها به خواست مردم تهران بلکه به مطالبه مردم در کلان شهرهای کشور تبدیل شده است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches