جمعه, ۱۴ آذر , ۱۴۰۴
اقتصاد تهران

75 درصد کشته های تصادفات تهران عابر پیاده و موتورسوار هستند

۲۸ خرداد, ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱

75 درصد کشته های تصادفات تهران عابر پیاده و موتورسوار هستند

معاون شهردار تهران گفت: هدف مدیریت شهری از توجه جدی به موضوع ورود موتورسیکلت های برقی به ناوگان حمل و نقل شهری این نیست که به جای فرد تصمیم بگیرد یا فردی را محدود کند، بلکه اعتقاد داریم با اتخاذ مجموعه ای از سیاست های ایجابی که می تواند برای مخاطبان جذابیت ایجاد کند، ورودمان به این موضوع را سمت و سو بخشیده و هدفمند کنیم.

به گزارش موج، مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی در مراسم آغاز فرآیند اجرایی ورود موتورسیکلت های برقی به پایتخت با بیان این مطلب گفت: سال-هاست مردم ما با نوعی مرگ تدریجی که بخشی از آن ناشی از کارکرد نادرست موتورسیکلت ها و خودروهاست، رو به رو هستند و روز به روز عمرشان کوتاه تر شده و سلامتی شان بیشتر به خطر می افتد و همه در مقابل مردمی که مبتلا به انواع بیماری های تنفسی، قلبی، عروقی و خونی شده و می شوند، مسؤول هستیم.

وی تأکید کرد: این همه مرگ و میر و بیماری، پدیده ای طبیعی نیست.

*دوره ماه عسل خودروسازان تمام شده است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه دوره ی ماه عسل خودروسازانی که با روانه کردن وسایل نقلیه نامرغوب و بی کیفیت به شهرها مرگ هزاران انسان را رقم زده اند تمام شده، اظهار کرد: ما می خواهیم دوره ی جدیدی را آغاز و از همین امروز آینده بهتری را برای مردم خود ترسیم کنیم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که مهم ترین آلاینده هوای تهران، ذرات معلق زیر دو و نیم میکرون است که به صورت طبیعی تولید نمی شود و سلامت مردم را به شدت به خطر می اندازد، تصریح کرد: این ذرات موجب می شوند رنگ آسمان از آبی به خرمایی تبدیل شده و بیمارستان ها به ویژه در ماه های سرد سال مملو از بیماران شود.

وی با تأکید بر اینکه در نیمه ی دوم سال به خاطر بروز پدیده ی اینورژن و احتراق ناقص موتورهای احتراق داخلی با انباشت آلودگی مواجه هستیم، اضافه کرد: برای این مسأله باید چاره ای بیاندیشیم و امروز با ورود وسایل نقلیه ای که آلودگی هوا و صدا نداشته و انجام حرکات پر خطر با آن ها امکان پذیر نباشد، فردا را بسازیم.

*دوران شیردهی تولید وسایل نقلیه ی غیر استاندارد رو به پایان است

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه حدود 25 درصد کشته های تصادفات کشور راکبان موتورسیکلت ها هستند و حدود 75 درصد افرادی که در تصادفات تهران کشته می شوند، عابر پیاده و موتورسیکلت سوار هستند، اظهار کرد: باید هرچه زودتر برای این موضوع چاره اندیشی کنیم و حق نداریم مردم با وسیله ای که ما می سازیم کشته شوند و بعد بگوییم به ما ربطی ندارد.

مهندس تشکری هاشمی با بیان اینکه تا چند سال پیش سالانه حدود 1400 نفر در تصادفات تهران کشته می شدند که این رقم با تلاش های زیاد درحال حاضر به سالانه حدود 800 نفر کاهش پیدا کرده، تصریح کرد: بخشی از این تلفات به خاطر کیفیت پایین وسایل نقلیه است و مدیریت شهری با تدبیر شهردار محترم تهران اراده ی قطعی دارد موتورسیکلت های برقی را در شهر رواج دهد.

وی با تأکید بر اینکه دوران شیردهی تولید وسایل نقلیه ناایمن و غیر استاندارد به سر آمده و اقبال این موجود شیرده رو به پایان است، اضافه کرد: تجربه نشان داده کاری که در تهران انجام می شود، در بقیه شهرهای کشور نیز به اجرا در می آید و به عنوان نمونه درحال حاضر اجرا و توسعه بی آر تی نه تنها به خواست مردم تهران بلکه به مطالبه مردم در کلان شهرهای کشور تبدیل شده است.

 

دیدگاه ها بسته هستند.

  • پستی یافت نشد.

آخرین خبر ها