×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
نمایشگاه کیش اینوکس محل حضور متمرکز فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو

اقتصادتهران: دهمین نمایشگاه کیش اینوکس، محل حضور متمرکز فرصت‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، در بزرگترین رویداد سرمایه گذاری جمهوری اسلامی ایران یعنی نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور؛ راهبرد مشارکت این سازمان مبتنی بر حضوری متمرکز با همراهی مجموعه نهادهای دولتی و بخش خصوصی استان آذربایجان غربی و سرمایه گذاران و صادر کنندگان نمونه ملی منطقه آزاد ماکو بود.

براین اساس غرفه سازمان منطقه آزاد ماکو محور حضور بسیاری از ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی بود به گونه‌ای که علاوه بر مهمانان خارجی، سرمایه گذاران داخلی و نیز مدیران و کارشناسان داخلی، استقبال گرم و گسترده‌ای از غرفه این منطقه آزاد به عمل آوردند.

با توجه به جایگاه و نقش منطقه آزاد ماکو در معادلات اقتصادی و ترانزیتی کشورمان در ارتباط با کشورهای حوزه CIS، ترکیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، حضور مشترک تمام نهادهای استانی درگیر در موضوعات سرمایه گذاری، بیانگر همدلی و عزم جدی استان آذربایجان غربی برای بهره برداری حداکثری از فرصت‌های حضور در رویداد کیش اینوکس ۲۰۲۳ بود.

حضور مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و دیدار با بسیاری از مقامات کشوری در این نمایشگاه بر غنای غرفه منطقه آزاد ماکو افزود و سرمایه گذاران از اقصی نقاط کشور با حضور در این غرفه و دیدار با مسئولان منطقه آزاد ماکو بر نقش و جایگاه پر اهمیت این منطقه در مناسبات محلی و کشور تاکید کرده و صحه گذاشتند.

در همین رابطه حمزه حورسی، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان آن که هدف این سازمان از حضور در رویداد بین‌المللی کیش اینوکس ۲۰۲۳ رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری بود، یادآور شد: حدود ۱۱۰ بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد ماکو برای سرمایه گذارانی که از این غرفه بازدید کردند تشریح گردید.

وی با بیان آن که منطقه آزاد ماکو به عنوان دروازه قدیمی راه ابریشم دارای فرصت‌های زیادی برای سودآوری و تجارت است، تصریح کرد: بزرگترین فرصت موجود در این منطقه آزاد، حوزه ترانزیت است که سازمان منطقه آزاد ماکو با دوبانده کردن جاده‌های ترانزیتی، احداث کمربندی این بخش بالقوه را برای بهره‌برداران اقتصادی به بالفعل تبدیل کرده است.

گفتنی است منطقه آزاد ماکو، برای توسعه حوزه ریلی از شهر مرند تا مرز بازرگان که بزرگترین مرز زمینی کشور و فاقد شبکه ریلی است، بسته‌های سرمایه‌گذاری را تهیه کرده بود به طوری که در این نمایشگاه در تفاهم‌نامه‌ای به یک شرکت خارجی واگذار گردید.

لازم به ذکر است با احداث شبکه ریلی فوق شرق و غرب دنیا متصل خواهد شد، به این صورت که در حال حاضر شبکه ریلی از چین، سرخس تا مرند آذربایجان وجود دارد که با احداث این ۲۰۰ کیلومتر به شبکه ریلی ترکیه و اروپا اتصال کامل بر این کریدور ترانزیتی انجام می‌گیرد.

همچنین برگزاری نشست‌ها و پنل‌های تخصصی پر حوزه‌های مختلف اقتصادی،‌ تامین مالی و معرفی ظرفیت‌ها و محصولات نوین مناطق آزاد طی روزهای  سه شنبه ۱۵ آبان‌ماه سال جاری از ساعت ۹:۳۰ الی۱۴ در سالن مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره کیش برگزار شد.

سازمان منطقه آزاد ماکو نیز همانند سال‌های گذشته با حضور و معرفی دستاوردها و فرصت‌های کسب و کار و سرمایه گذاری در حوزه‌های لجستیک و حمل و نقل، صنعت، کشاورزی، دامپروری و شیلات، گردشگری، معدن وصنایع معدنی با ارائه ۱۱۰ بسته سرمایه گذاری حضور فعال داشت.

گفتنی است دهمین دوره رویداد KishINVEX  به عنوان یکی از بزرگ ترین و موثرترین رویدادهای اقتصادی کشور از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۸ آبان ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی کیش و مرکز همایش‌های بین المللی کیش در محورهای توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم، توسعه بازار مشتقه، استفاده از ظرفیت‌های مشترک بازار پول و سرمایه، بانکداری و بیمه آفشور در مناطق آزاد و… برگزار گردید.

 

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches