×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تمامی واحدهای نیروگاه خلیج‌فارس در مدار تولید برق قرار دارند

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج‌فارس گفت: درحال حاضر هر ۶ واحد گازی این نیروگاه با انجام تعمیرات اساسی و میان دوره‌ای در مدار تولید برق قرار گرفتند و برای فصل تابستان آماده هستند.

به گزارش ایرنا، محمد عقیل عامری سیاهویی روز یکشنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: برنامه‌های پیش‌بینی شده تعمیرات اساسی، نیمه‌اساسی و بازدید دوره‌ای واحدهای نیروگاه خلیج فارس که از اوایل آبان‌ماه سال گذشته با هدف کسب آمادگی تولید برق برای تابستان۱۴۰۲ آغاز شده بود، تا پیش از پایان اردیبهشت‌ماه امسال به اتمام رسید.

وی بیان کرد: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون و در زمان نیاز نداشتن به شبکه برق کشور، تعمیرات میان دوره تمامی واحدهای گازی نیروگاه به‌ویژه واحد سه و اورهال واحد پنج به صورت متناوب و همزمان طبق برنامه انجام شد و هم‌اکنون با کسب آمادگی کامل درحال تولید برق مطمئن و پایدار هستند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق خلیج فارس اظهار کرد: برنامه‌های تعمیراتی از سوی گروه‌های سه‌گانه تعمیرات نیروگاهی با تمرکز برعیب‌یابی و شناسایی نقاط ضعف واحدها به انجام رسید که از برنامه های ابلاغی، یک فعالیت تعمیرات اساسی، یک فعالیت نیمه‌اساسی و ۶ مورد فعالیت تعمیرات بازدید دوره‌ای مربوط به واحد سه ۱۶۵مگاواتی از سوی متخصصان نیروگاه گازی خلیج فارس با موفقیت به انجام رسید.

عامری سیاهویی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌های داخلی برای تامین نیازمندی‌های نیروگاه ، از سیاست‌های اصلی این شرکت است، گفت: قیمت قطعات و تجهیزات نیروگاهی با افزایش زیادی طی این سال‌ها همراه شد، بنابراین تکیه بر توانمندی‌های داخلی و استفاده از قطعات ساخت داخل ، ابزاری برای گذر از شرایط تحریم‌ها به ویژه در سال‌های اخیر بوده است.

وی ادامه داد: با حضور نیروهای جوان و مستعد به همراه متخصصان با تجربه در نیروگاه توانستیم بخش زیادی از قطعات متحرک و ثابت مسیر داغ به صورت صددرصد از داخل کشور تامین کنیم، به طوری که هم‌اکنون بیش از ۹۵درصد از قطعات و تجهیزات نیروگاه در داخل کشور و با طراحی و تلاش متخصصان بومی تامین می‌شود.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس از شروندان خواست برای کمک به تداوم تولید و بهره‌مندی از نعمت انرژی الکتریکی و کمک به عبور از «پیک تابستان بدون خاموشی »، الگوی مصرف صحیح را رعایت کنند که با این اقدام، علاوه‌ بر کاهش هزینه‌های تولید، به هموطنان خود در مناطق و استان‌های گرمسیر کشور که نیاز شدید به برق برای مصارف سرمایشی دارند، کمک می‌کنند.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches