true
رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران با تشریح 10 سیاستی که هدف از آنها را دادن «کلید» این نمایشگاه به تشکلهای نشر عنوان کرد، ضمن بیان این نکته که «منابع مالی ما همچنان اسفبار است» گفت: ما تا بعد از عید حتی یک ریال هم به پیمانکاران ندادیم و دوستان من با اعتبارات شخصی و عشق و علاقهای که به فرهنگ داشتند، کارها را انجام دادهاند و بدون اینکه حتی امضایی صورت بگیرد، پیمانکاران را آوردند و کارشان را انجام دادند.
به گزارش مهر، نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نمایشگاه کتاب تهران صبح امروز یکشنبه 7 اردیبهشت با حضور سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و همچنین امیر مسعود شهرام نیا و محمد اللهیاری فومنی قائم مقام و معاون فرهنگی و اجرایی این دوره از نمایشگاه کتاب تهران در سالن اجتماعات دبیرخانه شورای فرهنگی و عمومی در تهران برگزار شد.
پیش از شروع این کنفرانس مطبوعاتی از پوستر نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد که به گفته مهدی جعفری مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی نمایشگاه امسال کتاب تهران، پس از بررسی 10 طرح نهایی رسیده، انتخاب شده است. در این طرح عدد 2 و عدد 7 بیانگر بیست و هفتمین دوره معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هستند که به شکل نمادین قرار گرفتند و در عین حال شمایل یک کتاب در حال گشوده شدن را تداعی می کنند. پوستر نمایشگاه امسال کتاب تهران حاصل کار محسن یوسفی است.
سیدعباس صالحی در سخنانی درباره نحوه سیاست گذاری و برنامه ریزی ها برای برگزاری هرچه بهتر نمایشگاه کتاب تهران، گفت: امسال جلساتی مختلفی با کارشناسان و ناشران حوزه چاپ و نشر و نیز مجریان دوره های مختلف این نمایشگاه برگزار شد که این جلسات به اتخاذ سیاست هایی منتهی شد و در مجموع به گام هایی رسیدیم که امیدواریم گام هایی رو به جلو باشند. نمایشگاه کتاب تهران به عنوان اتفاقی که میلیون ها ایرانی و همچنین هزاران ناشر و نویسنده و مترجم را متوجه خود می کند، اتفاقی است که باید در شأن و مرتبه ای که شأن ایرانی با قدمت تمدنی 2500 ساله هستند، باشد.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=7720
false
true