×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۸۰ هزار کالا و محصول مشمول استاندارد هستند

اقتصادتهران: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در گذشته براساس شرط سنتی کالاها استاندارد اجباری دریافت می کردند، گفت: این مساله باعث شده که تنها ۸۰۰ کالا مشمول استاندارد باشند، اما براساس یک کار تحقیقاتی و پژوهشی ۸۰هزار کالا و محصول مشمول استاندارد هستند.

نیره پیروز بخت روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در گرگان بر توجه به تولید کالاهای با کیفیت و صادراتی تاکید کرد و اظهار داشت: ارتقای کیفیت محصولات داخلی زمینه صادرات بیشتری را فراهم می کند و توجه جدی تولید کننده به تولید کیفی باعث گرایش مصرف کنندگان به سمت استفاده از کالای ایرانی می شود.

به گفته وی؛ اگر مصرف کننده بیشتر به مساله استاندارد کالا توجه کند، تولیدکننده نیز میل و رغبت بیشتری به تولید کالای استاندارد و با کیفیت خواهد داشت.

وی همچنین گفت که بحث استاندارد و ارتقای کیفیت کالاها از مولفه های اصلی برنامه ششم توسعه است که ارتباط مستقیم با مساله اشتغالزایی و رونق تولید در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با توجه به نامگذاری سال از سوی مقام‌ معظم رهبری دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: براساس مصوبه دولت از سال گذشته تمامی واحدهای تولیدی باید پیوست استاندارد داشته باشند و همچنین دست تولیدکنتدگان را باز گذاشته ایم تا استانداردهای خود را مطابق استانداردهای بین المللی تنظیم نمایند و به مرور به آنان استاندارد داخلی می دهیم.

پیروز بخت یادآور شد: برخی کارخانه ها نیز استانداردهای سخت گیرانه تر نسبت به استانداردهای سازمان دارند و با بررسی، استانداردهای ملی به آنان ارائه خواهیم کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches