×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۸۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه در کشور وجود دارد

اقتصادتهران: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ هزار واحد صنفی بدون پروانه داریم، گفت: به ازای هر ۲۵ نفر یک واحد صنفی داریم که این آمار برای کشورهای عقب افتاده است.

به گزارش ایسنا، سید محمود نوابی روز یکشنبه در نخستین جشنواره تقدیر از واحدهای نمونه استانی با بیان اینکه تا کنون در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در سطح ملی ۱۶ همایش برگزار شده است، اظهار کرد: امروزه در کشور بسیاری از بنگاه ها در تبلیغات مدعی هستند، اما در ممیزی حاضر به شرکت نیستند. افرادی که حرفی برای گفتن و جرات در شرکت فرایند ممیزی دارند در این گونه مراسم ها ثبت نام می کنند.

 وی با بیان اینکه در استان اصفهان ۲۲ واحد در ممیزی شرکت کردند که ۱۴ واحد لوح حمایت از مصرف کنندگان را دریافت می کنند، افزود: تمام واحدها باید حقوق مصرف کنندگان را رعایت کنند و امیدوارم روزی را شاهد باشیم که بتوانیم متخلفان را معرفی کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید به حق الناس توجه کنیم، ادامه داد: ۱۴ واحد این استان در سطح ملی تندیس و لوح دریافت کرده اند، که این نشان از صنعتی بودن این استان است و البته انتظار هم از آن بالاست امیدوارم با تبلیغات سالم در آینده شاهد همایش پرشورتری باشیم.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه امروز دیگر مصرف کننده هر کالایی را مصرف نمی کند، ادامه داد: اول کیفیت، سپس خدمات پس از فروش و رعایت سلایق مشتری ها مهم است و در انتها قیمت مطرح می شود. البته اعتقاد داریم که کالای با کیفیت قیمت مناسب خودش را خواهد داشت. قیمت کالاهای تثبیتی را دولت کنترل می کند، البته در حوزه قیمت گذاری سرکوب قیمت نیست و سود منطقی نیز لحاظ شده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات آزادسازی را با رها سازی اشتباه می گیریم، افزود: شعار اشتباهی داریم مبنی بر اینکه کالای فروخته شده پس گرفته نمی شود، این شعار در هیچ کشور عقب افتاده و البته پیشرفته ای وجود ندارد و تنها مخصوص ایران است. امروز خوشحالم که واحدهای تولیدی این فاز را عوض کرده اند و عنوان کرده اند که جنس فروخته شده پس گرفته می شود، تولید کنندگان باید سطح ضمانتشان را بالا ببرند و به مصرف کننده اعتماد و اطمینان دهند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جمع آوری کالاهای قاچاق در سطح بازار گفت: این موضوع، کار سنگینی است، اما همکاران ما در استان ها در سال۱۳۹۵ نسبت به سال قبل از آن ۱۰ برابر رشد عملکردی داشته اند، البته این آمار در حالی است که حجم قاچاق  پایین تر آمده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches