×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور گفت: میانگین مالیات ۷۰ درصد پرونده‎های مالیاتی کمتر از ۱۰ میلیون ریال است که این موضوع هزینه‎های وصول را افزایش می دهد.

به گزارش تارنمای رسانه مالیاتی ایران، «سیدکامل تقوی نژاد» روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر طرح جامع مالیاتی، یکی از ضرورت‎های اجرای این طرح را کاهش هزینه‎های وصول مالیات عنوان کرد.

وی افزود: با اجرای طرح جامع مالیاتی و با تکیه بر اطلاعات صحیح، فقط در مورد مودیان پرریسک و منابع اولویت‎دار رسیدگی صورت می گیرد و رسیدگی به پرونده‎ها سرعت می گیرد.

تقوی نژاد تاکید کرد پیشبرد طرح جامع مالیاتی منافع بسیاری برای اقتصاد کشور به ارمغان می آورد و افزود: نظام مالیاتی در سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی، به عنوان محرک رشد اقتصادی و همچنین عامل تامین پایدار درآمدهای دولت شناخته می شود؛ از این رو یکی از مهمترین برنامه‎های نظام مالیاتی، افزایش کارآیی سازمان است که البته با اجرای طرح جامع مالیاتی، این هدف محقق می شود.

وی طرح جامع مالیاتی را اولویت‎دارترین برنامه وزارت امور اقتصادی و دارایی و عظیم‎ترین طرح بخش فناوری اطلاعات اقتصاد کشور دانست که آثار اجتماعی و دامنه تاثیر آن بسیار گسترده است و با همه مردم ارتباط دارد.

رئیس ‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اجرای عدالت و دریافت مالیات حقه و عادلانه را از اصلی‎ترین اهداف سازمان برشمرد و اضافه کرد: آثار و برکات طرح جامع مالیاتی حتی از زاویه اخلاق نیز پررنگ است؛ زیرا اقتصاد کشور شفاف و مالیات عادلانه وصول می شود و سلامت نظام اداری نیز ارتقا می‌یابد.

تقوی‎نژاد پرورش نیروی انسانی متخصص، بااستعداد و خلاق را از دیگر دستاوردهای اجرای طرح جامع مالیاتی دانست و اعلام کرد: اکنون سامانه‎های طرح جامع مالیاتی به‎طورکامل توسط متخصصان داخلی اداره می شود. نرم‎افزارهای آن بومی‎سازی شده است و کد منبع هر محصول در قالب سامانه یکپارچه مالیاتی سامان یافته و دانش فنی آن توسط شرکت خارجی به متخصصان داخلی انتقال یافته است.

وی ایجاد پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، اخذ الکترونیکی معاملات از طریق درگاه و استفاده سیستمی از اطلاعات برای تشخیص عادلانه مالیاتی را گام مهمی برای اجرای عدالت مالیاتی و مقابله با فرار مالیاتی دانست و افزود: اکنون نرم افزار یکپارچه مالیاتی برای بیشتر منابع مالیاتی طراحی و تولید شده است و خدمات مالیاتی زیادی مانند اخذ اظهارنامه از همه منابع مالیاتی شامل مشاغل، شرکت‎ها، ارزش افزوده، حقوق، مشاغل خودرو و مستغلات، به صورت الکترونیکی انجام می شود.

به گفته تقوی نژاد، امکان پرداخت الکترونیکی مالیات در همه منابع اصلی و دریافت الکترونیکی صورت معاملات فصلی فراهم آمده که سبب حذف مراجعه حضوری مردم به اداره های مالیاتی و تسریع در امر خدمت‎رسانی شده است.

در این آیین «هادی خانی» به عنوان مدیر جدید طرح جامع مالیاتی و رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان امور مالیاتی کشور، معارفه و از تلاش های «نادر آریا» مدیر پیشین این مجموعه، قدردانی شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches