×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۷۰ درصد از برنامه‌های ویژه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در مناطق پرخطر اجرا می‌شود

اقتصادتهران: دبیر کمیته برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر اینکه اعتیاد مادر همه آسیب های اجتماعی است، گفت: قرار است امسال، ۷۰ درصد از برنامه های ویژه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در شهرستان ها و به طور خاص در مناطق آلوده و پر خطر اجرا شود.

سید نجیب حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: بیش از چهار هزار برنامه متنوع به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر (۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیر) در سراسر کشور اجرا می شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته های ویژه برای برگزاری سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر گفت: برنامه های مختلف در قالب پنج کمیته مقابله، پیشگیری، درمان، رسانه و تبلیغات و اجرایی تدارک دیده شده که فعالیت آنها از ۲۰ خرداد آغاز شده است و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد.

حسینی ادامه داد: رفع مشکل اعتیاد و ارتقای دانش عمومی نسبت به آن، موضوعی است که نیازمند مجموعه فعالیت های پیشگیری، فرهنگی، درمان و صیانت دارد و معتقدیم که اگر طلاق، کودک آزاری، همسرآزاری، انواع خشونت ها وجود دارد، همه ریشه در اعتیاد دارد.

وی با اشاره به مطالبات رهبری در زمینه مبارزه با آسیب های اجتماعی گفت: در سال جاری با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با آسیب های اجتماعی و با در نظر داشتن اهمیت این موضوع، اقدامات و برنامه هایی برنامه ریزی شده است.

حسینی افزود: مقرر شده است تا با همکاری ستاد ائمه جمعه در سراسر کشور، استانداران و فرمانداران و نخبگانی که در زمینه اعتیاد اشراف دارند، در مورد موضوع مبارزه با مواد مخدر در سخنرانی های پیش از خطبه نمازجمعه این هفته و یا هفته آتی برنامه داشته باشند که بدین ترتیب ۵۰۰ تا ۵۵۰ سخنرانی درباره موضوع مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد انجام می گیرد.

وی اضافه کرد: قرار است تا گزارشی از اقدامات چهارساله دولت و برنامه هایی با هدف آگاهی بخشی مردم نسبت به اعتیاد و مواد مخدر ارائه شود.

دبیر کمیته برگزاری مراسم روز جهانی مبارزه با مواد مخدر افزود: امحا ۱۶۰ تن مواد مخدر در ۶ استان کشور، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از خانواده های معظم شهدا، تشکیل شبکه خیرین برای کمک به معتادان از دیگر اقداماتی است که به مناسبت این روز جهانی انجام می شود.

حسینی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد موضوعی اجتماعی است، گفت: مبارزه با اعتیاد صرفا اقدامات و فعالیت های دولت نیست بلکه همه آحاد جامعه در این مبارزه نقش موثر دارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches