×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۸ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۷۰ دانش آموخته دانشگاهی در محلات برای طرح کارورزی ثبت نام کردند

اقتصادتهران: رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات گفت: ۷۰ دانش آموخته دانشگاهی در این شهرستان برای طرح کارورزی ثبت نام کردند.

علی حسن زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۱۵ بنگاه اقتصادی برای جذب این دانش آموختگان اعلام همکاری کرده اند تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.

وی اظهارکرد: طول دوره کارآموزی مشارکت جویان این طرح حداقل چهار ماه و حداکثر ۶ ماه است و برای هر کارورز متناسب با استاندارد های آموزشی مهارت های این طرح تعیین شده است.

وی ادامه داد: بر اساس این طرح هر کارآموز در طول دوره آموزشی علمی از یک سوم حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک هزینه آموزش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند می شود.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات بیان کرد: شرایط سنی فارغ‌التحصیلان کاردانی ۲۵ سال، کارشناسی ۲۸ سال و ارشد به بالا ۳۳ سال است و متقاضیان طرح کارورزی باید واجد شرایط سنی برای ثبت‌نام در سامانه باشند.

وی با اشاره به اینکه هر بنگاه اقتصادی به ازای هر سه نفر نیروی بیمه‌شده می‌تواند یک کارورز جذب کند، افزود: تا ۲ سال حق بیمه کارفرما توسط دولت پرداخت می شود.

حسن زاده ادامه داد: نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی بالا است و دولت از طرح های مختلف برای بستر سازی شغلی دانش آموختگان استفاده می کند.

وی گفت: اجرای طرح های کارورزی و مهارت آموزی نیز در شورای عالی اشتغال برای عبور از بحران بیکاری مصوب شده و دستورالعمل اجرایی آن به استان ها رسیده است.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی محلات تصریح کرد: در راستای اجرایی کردن بند ۲ سیاست های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند پنجم سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی،طرح مهارت آموزی و کارورزی در محیط کار واقعی امسال کلید خورده است.

حسن زاده اظهارکرد: رویکرد این طرح ایجاد بسترهای لازم برای اشتغال مولد و پایدار و استمرار و تثبیت فرصت های اشتغال موجود و مورد نیاز با استفاده از ظرفیت بخش های غیر دولتی در توسعه آموزش های مهارتی و نیز برای استفاده از ظرفیت های آموزشی موجود در محیط های کارگاهی و در راستای توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.

وی، هدف از اجرای این طرح را آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه و آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموز برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به ویژه صنایع دستی،کمک به بنگاه های اقتصادی فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند،کاهش هزینه های جذب و به کارگیری نیروهای فاقد مهارت و استفاده از توان و ظرفیت آموزش علمی بنگاه های اقتصادی عنوان کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches