×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۶۸ هزار ماموریت از ابتدای تعطیلات نوروزی انجام شد

اقتصادتهران: رییس سازمان اورژانس کشور گفت: توسط این سازمان از ابتدای تعطیلات نوروزی ( ۲۵ اسفند ۹۵) تاکنون ۶۸ هزار ماموریت در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، پیرحسین کولیوند روز پنجشنبه در بازدید نوروزی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی از اورژانس افزود: شمار بیماران مراجعه کننده به مراکز اورژانس کشور در همین مدت به رقم ۱۲۸ هزار نفر رسید.

وی اضافه کرد: طی مدت مزبور ۱۰ هزارنفر در بیمارستان ها توسط اورژانس بستری شده اند که علت مراجعه بیشتر آنها عوارض قلبی، تنفسی و همچنین گازگرفتگی (منواکسید کربن) ثبت شده است.

کولیوند گفت: تاکنون از ابتدای تعطیلات نوروزی تعداد ۷۰۰ نفر به خدمات آی سی یو و سی سی یو در سطح کشور نیاز پیدا کردند، که اقدامات لازم ارایه شد.

وی تاکید کرد: علاوه براین از ابتدای این عملیات ۴۰ پرواز نیز توسط بالگردهای اورژانس انجام گرفت که ۸۰ نفر مصدوم، شامل مصدومان حوادث رانندگی، زایمان ها در نقاط صعب العبور روستاها به مراکز درمانی انتقال یافتند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به این که بخش فوریت های اورژانس جزء فعالترین نهادها محسوب می شود، گفت: تعطیلات کار این بخش از هر زمان دیگری بیشتر است و همه نیروها در آماده باش بسر می برند که نیازمند داشتن روحیه جهادی است.

کلیوند شمار نیروهای اورژانس را یک هزار و ۵۰۰ نفر ذکر کرد، درحالی که تعداد نفرات سازمان آتش نشانی به هفت هزار و ۵۰۰ نفر می رسد.

به گفته وی، روزانه بطور متوسط در تهران ۱۲ هزار تماس تلفنی با اورژانس گرفته می شود که با کسر ۲۰۰ یا ۳۰۰ تماس تلفنی که جنبه کمک و اطلاع رسانی ندارد، بقیه تلفن ها شامل ماموریت می شود.

کولیوند تاکید کرد : ارایه آدرس دقیق برای نجات جان انسان ها بسیار مهم است و از مردم در خواست کرد هنگام تماس با اورژانس نسبت به این مهم توجه لازم را داشته باشند.

وی گفت : هنگام وقوع حوادث، همراهان و بستگان بیمار به دلیل استرس نمی توانند آدرس دقیقی بدهند، بنابراین انتظار می رود مخابرات تمهیداتی را پیش بینی کند که آدرس دقیق تماس گیرندگان در اختیار اورژانس قرار گیرد.

کولیوند تاکید کرد: تعداد ۲ هزارو ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس اضافه شده، اما این میزان هم کم است و در خصوص نیروی انسانی نیز باید مجوز های لازم برای جذب نیرو داده شود .

به گفته وی، مشکل اصلی اورژانس در تهران ترافیک است و برای این منظور پیش بینی شده تا در پایتخت ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت اورژانس برای استفاده و استقرار در مکان های شلوغ مورد استفاده قرار گیرد، تا به این ترتیب زمان رسیدن به حادثه نیز کاهش خواهد یافت.

رییس اورژانس کشور افزود: موتور سیکلت های اورژانس ها، حالت آمبولانس را دارند و تعداد ۲۰۰ دستگاه از این موتور ها نیز برای دیگر شهرهای بزرگ سفارش داده شده است.

وی یادآور شد: اورژانس هوایی در تهران می تواند بسیار موثر باشند و در زمینه خرید این نوع بالگردها وزیر بهداشت هم هماهنگ هایی لازم را انجام داده و اکنون ۳۱ فروند بالگرد، ماموریت اورژانس هوایی در جاده ها و شهرها را برعهده دارند و تا کنون ۶هزار و ۲۰۰ نفر بیمار و مصدوم را جا به جا کرده اند.

کولیوند خواستار آن شد تا یک قسمت از درآمد شهرداری، صرف بخش سلامت شود و در کنار هر ایستگاه آتش نشانی، اورژانس نیز استقرار پیدا کند.

رییس اورژانس کشور گفت: یکی از اقداماتی که به تازگی صورت گرفت، راه اندازی’ تله مدیسین ‘ (ارسال نوار قلب از طریق دستگاه به پزشک متخصص قلب ) است که با این امکان بیمار قلبی بدون مراجعه به اورژانس به بخش قلب و پزشک متخصص قلب در بیمارستان ارجاع داده می شود و به طور قطع با این امکان ایحاد شده بیمار از خطر مرگ حتمی نجات پیدا می کند.

امداد به هشت نفر بیمار قلبی با مدل ‘تله مدیسین’ در تهران

کولیوند گفت: روز گذشته با استفاده از این مدل، امکان آن فراهم شد تا هشت نفر بیمار قلبی در تهران بطور مسقیم به بخش قلب بیمارستان ها ارجاع داده شوند .

وی افزود: اکنون ۵۷ دستگاه بیمارستان امکان استفاده از این بستر برایشان فراهم شده ،زیرا باید در این بیمارستان ها متخصص قلب حاضر و آمبولانس هم امکان گرفتن نوار قلب را داشته باشد و سیم کارت های متصل به بیمارستان نیز مهیا شود تا اطلاعات بیمار سریع به بیمارستان برای بستری انتقال پیدا کند.

وی تاکید کرد: کد این نوع خدمت ۲۴۷ است یعنی اینکه به طور ۲۴ ساعته در هفت روز هفته می تواند خدمات به بیماران قلبی ارائه دهد.

کولیوند در زمینه اقدامات جدید اورژانس گفت: یکی دیگر از خدمات، مربوط به بیماران سکته مغزی است که آنها در مقایسه با بیماران سکته قلبی نه دردی دارند و نه زبانی که خودشان را نجات دهند، به همین دلیل چنانچه در کمتر از سه ساعت به بیمارستان انتقال پیدا کنند، نجات خواهند یافت و عوازض ناشی از سکته مغزی نیز کاسته خواهد شد.

وی راه اندازی سیستم پیامکی برای افرادناشنوا را از دیگر خدمات اورژانس معرفی کرد، که چنانچه نشانی ثابتی داشته باشند، نشانی آنها برای کمک رسانی ثبت خواهد شد.

رییس اورژانس کشور، استفاده از دستگاه سونوگرافی پرتابل در آمبولانس و سی تی اسکن نیز از دیگر امکانات جدید است: راه اندازی گروه خونی O منفی (دهنده خون به همه گروه های خونی) در اورژانس بیمارستان ها نیز از اقداماتی است که برای نجات جان مصدومان حوادث پیش بینی شده و این اقدام در پایان سال ۹۵ صورت گرفت.

وی گفت: پیش بینی امکان آموزش نیروهای مورد نیاز توسط سازمان اورژانس اهمیت بسزایی دارد، در حالی که اکنون نیروهای اورژانس توسط دانشکد های علوم پزشکی تربیت می شوند و انتظار می رود تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

براساس این گزارش، در این دیدار، شهید و جانباز معرفی شدن نیرو های اورژانس که حین انجام ماموریت به وقوع می پیوندد ،بر خورداری از مستمری بعد از آسیب دیدگی، هدایت خیرین برای ساخت پایگاه های اورژانس، ارایه آموزش های همگانی در خصوص خدمات اورژانس و نحوه همکاری مردم با آنها، آموزش ها و کمک های اولیه به زائران خانه خدا و عتبات، از دیگر درخواست های رییس سازمان اورژانس کشور بود که به دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی ارایه شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches